Sommerstriper på verandaen

 
Jeg mangler et enkelt, tykt sjal til å ha på verandaen. Et sjal jeg kan slenge rundt meg når sommerkveldene blir litt kjølige (dvs. når jeg ikke sitter under et pledd som jeg hekler på). Et sjal som jeg ikke trenger å være redd for, har en svak mistanke om at et verandasjal fort blir liggende å slenge rundt omkring på bakken, på gulvet, oppi verandakassen eller som sittepledd på plena.
 
Hadde en del nøster Bris liggende, så jeg fant fram pinner nr 6 eller var det 7? og la ivei. Brukte dette enkle mønsteret.
Siden jeg bare strikket riller, så gikk det fort og selvsagt går det dobbelt så fort med striper som uten. 
 
 
Ble veldig fornøyd med det.
Faktisk så fornøyd at før jeg hadde tenkt meg om så hadde jeg gitt det bort i bursdagsgave.
Så nå mangler jeg fortsatt et verandasjal, men nå har jeg hele vinteren på meg til å strikke nytt.
Eh...sjansen for at noe skjer før jeg i slutten av mai neste år sitter på verandaen og fryser litt er vel strengt tatt minimal.

 
Nei, heklekjolen er ferdig kjøpt i butikken.
 

Kommentarer

  1. Så fint sjal. Ser veldig deilig ut.

    SvarSlett
  2. Deilig sjal. Så kjekt med striper, de gjør seg på det meste :)

    SvarSlett
  3. Enkelt og fint sjal! Og de er kjempegode å bruke :) Jeg har tenkt som deg, og har et tilgjengelig for kjølige kvelder på verandaen :)

    SvarSlett
  4. Sjalet er flott, og modellen skifter stillinger like bra!

    SvarSlett
  5. Ser ut til å være et sjal det er deilig å tulle rundt seg på kjølige sommerkvelder. :) du får nok sette i gang med et nytt, så du også får ett.
    god søndag!

    SvarSlett
  6. Kan skrive under på at sjalet er mykt og godt :-)

    SvarSlett
  7. Kjempefint sjal! Klart du tar ett til deg selv i samme slengen. Kjenner meg litt igjen i det å gi bort det som var meningen jeg skulle ha selv. Nydelig garn du har brukt, men det er vel ikke i produksjon lenger, tror jeg.

    Fortsatt fin mandagskveld!

    Klem

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg