Hannahs pulsvanter


Ungdommen nu til dags liker visst enkle pulsvarmere, helst med tommel.
I gledesrus over at de vil ha noe strikket, så strikker mor til både unger og venninner.

Burde kanskje strikket et par til meg selv også, og gjemme på et hemmelig sted der ungene ikke får tak i dem. Mine pulsvanter har en tendens til å forsvinne, og hvis de dukker opp igjen, så er det som medlemmer av singelklubben.


Garn: 100m pr 50 gram, 1 nøste 
Pinner: 3 mm og 3,5 mm

Størrelse: small/medium

Legg opp 40 masker på pinne 3.
Vrangbord 1r og 1 vr i 4 cm.
Bytt til pinne 3,5 
Strikk 4 cm glattstrikk.

Da skal det strikkes inn tommelkile.
Sett en maskemarkør på hver side av en maske. 
Øk en maske på hver side av denne midtmaska på hver 3. omgang, 6 ganger (= 12 masker økt)
Avslutt med 2 omganger uten økning.
Sett disse 13 tommelmaskene på en tråd.
Legg opp 1 maske bak disse.

Strikk 4 cm glattstrikk.
Behold pinne 3,5 eller bytt til pinne 3 - litt avhengig av hvor stramt du vil ha det.
Strikk 3 cm vrangbord.
Fell av.

Strikk tommel.
Sett de 13 maskene på pinne og ta opp 3 masker til.
Strikk 3 cm.
Fell av.


Kommentarer

  1. Supert ett-nøsteprosjekt! Takk for at du deler oppskrifta! Ser ikke bort fra at jeg legger opp et par. Jeg liker også at det er tommel på pulsvarmerne. Her er det bare å ta et dypdykk i garnlageret.......

    Lag deg en fin dag videre!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig at du likte dem. Ser at bloggen har endt opp som et sted der jeg legger ut notatene mine nå :-) Kanskje på tide å ta opp blogginga igjen i år?

      Slett
    2. Ja, det synes jeg absolutt du skal! Jeg har strikka pulsvarmerne dine, og de ble riktig fine, så det blir nok flere par etterhvert. Jeg endra litt på oppskrifta di. Håper det er greit. Kommer snart på bloggen...

      God helg fra Ingunn

      Slett
    3. Er jo helt supert at du får nytte av mine notater og gjør endringer slik at de passer deg bedre.

      Slett
  2. I am grateful for the author's ability to break down complex topics into easy to understand content.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg