Hårbånd i metervis :-)

Har strikket hårbånd basert på flettingen i Dream swatch head scarf.
I og med at jeg brukte et tynt garn (Løve Soft 8/4) og pinner nr 2,75 fant jeg ut at det ble fryktelig mye fletting hvis jeg skulle strikke det etter oppskriften. Derfor varierte jeg med rillestrikk, glattstrikk, antall kast i flettingen (de små er 3 kast, de store er 5).
Ellers går det mye i de enkle heklehårbåndene, men det er så greit de tar en barnetv å hekle og det er masse små damer som trenger hårbånd. Og jeg får brukt opp rosa restegarn :-)

Kommentarer

  1. Lekre hårbånd. Skal nok snart begynne på et jeg også.
    Har ikke sett kaken du lagde til avsluttning i lillebarnehagen før nå, den er imponerende! Den kaken må da være alle barns drømmekake.

    SvarSlett
  2. Takk for utfordringen!
    Hårbandet ble jo knallfint - spesielt med din vri :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg