Adventsmysteriestrikk - luke 1

 


Jeg har laget en liten adventsmysteriestrikk til et par av mine venninner. Men siden den største jobben er å lage mønsteret, så tenkte jeg at flere kunne få glede av det også.


Jeg kan ikke garantere at mønsteret er helt feilfritt eller at alle forklaringene er superdupre, men hvis noe er vanskelig å forstå så er det bare å sende meg en melding på hobbyugla@gmail.com eller på instagram.


Om prosjektet:
- er ikke avhengig av strikkefasthet
- det er mønsterstrikk
- pinnestørrelse og garntykkelse er heller ikke viktig, men greit om det er på pinne 4 eller større
- det kan egne seg for restegarn, men greit med julefarger
- du kan strikke med flere eller færre farger enn det jeg har gjort, det er ikke nødvendig å følge mine forslag
- det er ikke mye strikking, fullt overkommelig 

Mønsteret er skrevet med utgangspunkt i dette:

Pinner: 40 cm rundpinne nr 5

Garn: Drops Alaska 

Fargeforslag:
2 nøster rødt
2 nøster lys grå
1 nøste brunt
1 nøste grønt
1 nøste hvitt


Så da er det bare å gjøre seg klar og vente på første del av mønsteret som kommer i morgen :-)


Kommentarer

  1. Hei! En morsom utfordring dette her! Jeg var ute i distriktet og garnbutikken der hadde ikke foreslått garn, men Rauma VAMS til pinne nr 5, så jeg valgte det. Siden jeg ikke visste om prosjektet legger opp til toving, ville jeg holde den muligheten åpen og en av grunnene til valget mitt - sammenliknet med foreslått garn.

    SvarSlett
    Svar
    1. Her ga du meg en ide :-) Jeg har i utgangspunktet ikke tenkt på toving, men det godt fungerer med litt lett toving av prosjektet.

      Slett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg