Cumulus bluse



Jeg er ganske så treg når det gjelder trender, så sånn ca flere år etter alle andre har jeg nå også strikket Cumulus bluse fra PetiteKnit.

Og siden jeg fortsatt henger med på Renate sin strikk fra lageret #80yarnchallenge2020 (sjekk ut hashtag på instagram), fant jeg godt gammelt årgangsgarn i lageret.
Genseren strikkes ovenfra og ned på pinne 4,5 med to tråder og jeg brukte Geilsk Bomuld og Uld, 350 m på 50 gram (utgått for mange år siden) og Rowan Kid Silk Haze, 210 m på 25 gram.

Jeg var usikker på om jeg hadde nok garn, så jeg strikket den litt smalere, det vil si jeg la opp til en (eller var det to?) størrelse mindre og strikket trekvart lange ermer. 

Jeg er ikke så fornøyd med kanten nede, den er for vid, jeg skulle nok ha tatt inn flere masker enn mønsteret sa før jeg startet på i-cordkanten, men jeg orket ikke ta opp og strikke den på nytt.
En annen morsom ting med bildene er at det vises veldig godt hvor jeg har strikket fram og tilbake og hvor jeg har strikket rundt, det vises ikke ellers.


Kommentarer

  1. Jeg synes genseren din ble kjempefin! Kledelig, rett og slett! Synes ikke den er for vid på kanten. Denne kommer du til å bruke!

    SvarSlett
  2. Syns kanten er helt fin :-) Hos meg vises det også forskjell på rundstrikk og fram og tilbake.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg