#elskermortensrud


Forrige helg var det Mortensrud Festival. I den forbindelse organiserte et par ildsjeler hekling av blomster til dekorasjon av gjerdet ved inngangen. Blomstene utgjorde teksten "Elsker Mortensrud".


Så da brukte jeg sommeren til å boltre meg i gamle "skatter" og rester i garnlageret. Herlighet så mye rart jeg har i lageret. Jeg har heldigvis ikke kjøpt alt "rælet" selv, men arvet en del av andre. Hvis noen husker rundene vi hadde med Hemmelig Uvenn for en del år tilbake, så kom det en del "fint" da.


Jeg gikk for enkle blomster (mistenkelig like grytekluter med bølgekant), med tykt eller dobbelt garn og stor heklekrok, altså flest mulig store blomster på kortest mulig tid. Til slutt endte jeg på 111 blomster.
Med så stor produksjon hadde jeg trodd at det skulle gjøre et kraftig innhugg i garnlageret, men neida, det vises knapt....




Kommentarer

  1. Fantastisk designet og flott ide ... blomster skriving.
    Hilsener til deg.
    God helg. Viola

    SvarSlett
  2. Herlighet for en innsats! Den kan du være stolt av. Kjempefine blomster! Det med garnlageret må vi visst bare leve med, og merkelig nok trengs det stadig påfyll.

    Strikkehilsen fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Så morsomt!
    Pludrehanneklem

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg