Wollmeise on the move


Høsten 2017 var venninna mi på Oslo Strikkefestival og falt pladask for sjalet Marit i Garnbutikken Fortuna hadde strikket i Wollmeise. Hun kjøpte derfor garn til oss slik at vi kunne ha samstrikk av sjalet.

Hehe, samstrikk og samstrikk, jeg var så treg at venninna mi sitt sjal var jo ferdig før jeg knapt hadde kommet i gang. 

Mønsteret var i utgangspunktet Match & Move av Martina Behm, men det strikkes fra spissen og omgangene blir bare lengre og lengre og lengre....
All erfaring tilsier at det blir litt kjedelig etter hvert, jeg valgte derfor å strikke det andre veien, altså starte med det bredeste og dermed få færre og færre masker etter hvert. Mye morsommere og raskere på slutten.


Jeg fikk litt panikk for garnmengden på slutten, derav den ekstra ceriserosa stripa, men jeg hadde nok hatt nok garn likevel for det ble igjen litt av de blå nøstene. Men jeg er veldig fornøyd med den rosa stripa da, den kvikker opp sjalet veldig. 


Kommentarer

Populære innlegg