Ludo


Høsten 2017 ble jeg tagga i et innlegg på FB av ei venninne. Statistrikk-Kathrine hadde behov for testhekler på et oppdrag som hastet. Og ja, hvorfor ikke? Jeg hekler lapper i superfart, så det burde ikke være noe problem.

Vel, det var før jeg startet. Et Ludosjal i enkel tråd Plum... Mer eller mindre et langvarig mareritt vil jeg kalle det. Det går kjempetregt å hekle med så tynt garn, så for å si det slik, det ble ikke et oppdrag som ble fort ferdig.
Lærdom: Plum er ikke det samme som Finull å hekle med!


I utgangspunktet skulle sjalet være 150 cm på det bredeste. Og for å finne riktig størrelse på lapper og heklekrok, ble det faktisk heklet prøvelapper. Men av og til skjer det noe magisk med lapper når de hekles sammen og får en liten vask, de blir rett og slett dobbelt så store. Så sjalet ligner vel mer et sengeteppe i størrelse.

I tillegg greide jeg å hekle den hvite kanten i rute rød og gul feil, og Plum er klin umulig å rekke opp. Ja, da var det bare å starte på nytt med dem. Men siden jeg nå var halvferdig med feilheklingsrutene, heklet jeg ferdig disse også, slik at det ble to små sjal. Sånn går det når man er litt sløv til å følge instruksene.


Til slutt ble da alt ferdig og klart til overlevering, noe som var minst like vanskelig som å hekle. Å få to personer til å greie å finne et tidspunkt som passer begge... 
Men vi greide å møtes til en is i sola i fjor sommer.
Ut på bloggen derimot tar jo også sånn ca 1 år. :-)

Statistrikk sitt blogginnlegg med flere bilder finner du her.

Eller bruke det som telt for å sitte i skyggen?

Kommentarer

Populære innlegg