Møllspist?


Sånn tilbake i 2010 (jepp, jeg måtte sjekke Ravelry for å se hvor lenge siden det var), da alle som "strikket" på internett hang på forumet Hobbyboden, ja da hadde vi samstrikk.
Det er fort gjort å la seg rive med av alle diller som oppstår eller nå til dags er det vel for mange til å la seg rive med. En stor trend på Hobbyboden var strikking av blondesjal og jeg lot meg rive med. Har opptil flere bøker med vakre sjal. Har garn. Har pinner med spiss som passer ekstra godt til sjalstrikk.
Men jeg liker jo ikke blondesjal, jeg synes det ser ut som en duk.

Vel, det var jo ikke til hinder for å hoppe på en samstrikk av blondesjal, med stor iver, i hvert fall de første centimeterene.
Etter hvert ble det seigere og seigere, spesielt da jeg innså at jeg bommet fullstendig med garnvalget. Fargespillet skjuler mønsteret, kunne like gjerne strikket riller.
OK, det ser lekkert ut på bildet, eller riktig så fint om jeg skal si det selv, men husk at det ligger flatt og utspent. 

Etter en stund sa det bare stopp og sjalet havnet bakerst i garnskapet. Og alle som har sett garnlageret mitt vet at da havner det langt bak.
Å fullføre føltes ut som et håpløst prosjekt, og å rekke opp, det gjør vondt. Heldigvis kom MånestråleSiw med et godt forslag, strikk noen riller nå på slutten, det er jo stort nok som barnesjal. Puh, da slapp jeg i det minste å rekke opp.

Som sagt så gjort.
Endene festet.
Sjalet vasket.
Sjalet spent ut for å få fram mønsteret.

For å oppdage at det er flere hull i det....

Jeg tror ikke det er møllspist, det er skrekken, møllspist i garnskapet. Kan få mareritt om natta av mindre.
Jaja, jeg gjorde det eneste jeg orket akkurat da. Jeg brettet det florlette sjalet fint sammen og la det i en pose og inn i garnhylla igjen. Og der ligger det enda, et par år etterpå. Kanskje jeg tar det fram og reparerer det neste gang jeg rydder.


Mønster: Pamuya
Garn: Wollmeise Lace, fargen Am Kalten Polar
Mål: Ganske lite 



Kommentarer

  1. Det synes jeg du skal! Så absolutt! Om ikke annet så for å kjenne på godfølelsen det gir å avslutte prosjektet. Og et lite sjal kan være tingen nå til våren. Lykke til!

    SvarSlett
  2. Fingers krysset ... du blir klar :-))
    Lykke til.
    Hilsen til deg. God helg.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg