Påske 2016

Lillesøster lagde egg på AKS (SFO).

Da var det slutt på påskeferien. Den føltes like kort ut i år som tidligere år. Skjønner ikke helt hvorfor feriene skal gå så fort.

Første del av ferien var jeg hjemme hos mamma og pappa. Der ble det tid til den faste ferietradisjonen puslespill. I år var mamma på loftet og fant en svensk herregård.


Kaffebesøk (opptil flere) hos bestemor og bestefar hører med. Bestemor har pleddet jeg heklet til henne liggende framme på kista.


Juniorhobby liker å snekkere sverd. Jo flere, jo bedre. Og under kransen ser det jo nesten ut som en kirkegård.


Men jeg er ikke like sikker på at mamma syntes de passet like godt i stua.


De siste års snakkis på Stjørdal'n har jo vært kulturhuset Kimen. I påska fikk vi endelig tatt en tur og sjekka det ut. Søstra mi og jeg tok med bestemor og bestefar på kino. Et flott hus og en morsom film (Welcome to Norway).


Innimellom har jeg heklet litt.
Og rekket opp.
Heklet litt mer.
Og rekket opp.
Tror ikke det blir sjal i Drops Lace, nei. Jeg får det ikke fint.


Deretter var det på tide å dra på hyttetur.
Milelange skitur, med påfølgende stølhet og gnagsår.
Kakao, grillpølser, kvikk-lunsj og appelsin.
Utedass.
Jeg vurderer seriøst å ta med dasslokkringtrekket, plastring i 10 minus er nært frostskader altså. Dassen går på strøm, så jeg skjønner ikke hvorfor de ikke kunne lagt inn litt varme i ringen.




Fikk heldigvis tatt bilder den halvtimen vi hadde sol.


Påskeaften gikk det tradisjonelle fakkeltoget av stabelen i full blåst.

Det nærmeste jeg kom ferdigheklede produkter var gryteklutene jeg heklet for mange år siden.



Kommentarer

  1. Ah, så Drops Lace er ikke så samarbeidsvillig altså? Kjedelig å måtte rekke opp!

    På hytta til min mor er det doring og lokk av isopor. Det kan virkelig anbefales!

    SvarSlett
  2. Ser ut som du har hatt en flott påske da :)

    SvarSlett
  3. Vilken mysig påsk Ni haft! Inte kul att hålla på att repa upp när man är sugen på något nytt att göra? Ser väldigt fint ut i alla fall mönstret till sjalen.
    Vill be Dig om en tjänst? Är Du snäll och ändrar adressen till min blogg Menageriets Hemsida till www.menageriet.se? Har flyttat till Wordpress och har egen domän nu.
    Ha det gott och en fin början på april! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk.
      Skal endre adressen din.

      Slett
  4. Koselig påske! Gøy å se HUV-luer i bruk også. ;)

    Kalde doseter høres ikke fullt så kjekt ut, men det burde jo også kunne fikses, hehe. Litt grønt "gress" hadde nok gjort seg.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg