9. Nostalgiske grytekluter


Alle trenger vel grytekluter til jul?
Mønsteret finner du her.

Av og til tenker jeg at jeg burde kuttet tråden og heklet den inn for hver gang jeg bytter farge, men det er jeg for lat til. Har riktignok hørt rykter om at man ved fargeskift bør bytte farge i kjedemasken som fester omgangen, men det synes jeg heller ikke blir fint.

Forskjellen på de to metodene ser du under.
På den første hvite raden har jeg heklet siste kjedemaske i ny farge, på de resterende har jeg bare byttet farge etter at omgangen er helt ferdig.


Har du lyst på de røde gryteklutene under?
Legg igjen en kommentar i løpet av dagen, så sender jeg dem til en av dere. Kanskje du får dem til jul også?

Kommentarer

  1. Dæh, sånne ønsker jeg meg ja, Unn Gøril!

    SvarSlett
  2. Lekre grytekluter som blir fine på kjøkkenet til jul! Jeg har gått løs på kjøkkenet i dag og gleder meg til jeg kommer så langt at jeg kan lage jul der.
    Pakken med garn og mønster lå i postkassen i går. Tusen takk! Gleder meg til heklinga.
    Tror ikke jeg melder meg på i dag. Noen andre må få gleden av å vinne.
    Da var det tilbake til vaskebøtta og grønnsåpa......

    God onsdag fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Så flott at pakken kom fram, jeg sjanset litt med adressen, men antok at det ikke er flust av folk som heter det samme. :-)

      Slett
  3. Jeg vil gjerne ha de fine gryteklutene, jeg elsker rødt og hvitt! (Hvis ikke får jeg hive meg i heklinga selv, siden du har vært så snill å legge ut mønster.)

    SvarSlett
  4. En uhøytidelig terningkasttrekning viser at gryteklutene sendes til him. 😊

    SvarSlett
    Svar
    1. De kom i posten i går. Kjempefine! Tusen takk :)

      Slett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg