Restegarnspledd del 1


Eller kan det egentlig kalles restegarnspledd når man kun hekler av hele nøster? Og opptil flere nøster av samme kvalitet, farge og innfarging?

Jeg hadde behov for en gave til en mann som fylte 90.
Hva gir man egentlig til en 90-åring man ikke kjenner?
Vel, et pledd er jo aldri feil.

Tatt i betrakting av at jeg har bittelitt garn liggende, sånn ca et helt skap (og muligens litt til....), ville det vært fint om jeg kunne brukt noe garn jeg allerede har liggende. Siden mannen bor på et eller annet slagt gamlehjem er det tryggest med superwash, så jeg dro fram kurven med babyull.

Etter mye fram og tilbake, hadde heldigvis hjelp av et par venninner, fikk vi skrellet unna de verste pastellene og sto igjen med noen klare, voksne farger.

Den lysende engelen i bakgrunnen er ASK.

Kanskje ikke helt førstevalg av farger, men ser ut til å kunne fungere bra. Planen var å hekle fire omganger i tilfeldig rekkefølge og hekle sammen på siste runde med brunt.
Jeg fikser virkelig ikke tilfeldig rekkefølge, det gjør meg stressa!
(Hvis noen har fått inntrykk av at lappeteppene mine har snev av tilfeldighet i seg, er det fordi jeg pleier å få ei venninne til å sortere lappene for meg.)


Etter å ha heklet noen lapper ser det jo ganske fint ut, men som sagt jeg fikser ikke helt dette med tilfeldighet. I tillegg syntes jeg ikke det ble fint nok til 90-årsgave. Det blir for mye restegarn over det.

Så da var det bare å starte på et nytt pledd...

Kommentarer

  1. Teppet ser ut til å bli fint, det. Men å finne på en gave til en 90-åring er ikke helt enkelt.

    Hva med en kurv med noe godt å spise, en lydbok, et par tovatøfler eller noe slikt?

    SvarSlett
    Svar
    1. Tova tøfler, hvorfor tenkte jeg ikke på det?
      Men jeg har heklet pledd altså, men i andre farger og mønster. :-)

      Slett
  2. Ser ut som forrige kommentar glapp? Prøver igjen:

    Fint teppe og enig i at det er gode "voksne" farger. Skjønner godt at du får neller av tilfeldigheter. Slår også et slag for tøfler - husk sklibelegg hvis du går for den løsningen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Sklibelegg ja, tror faktisk jeg har ei flaske eller to som aldri er blitt brukt. Må grave dem fram og sjekke om de fortsatt fungerer.

      Slett
  3. Sånn er det i garnlageret mitt også, mange hele nøster, og gjerne flere av samme sort... Har hatt planer for alt jeg har kjøpt inn, det er bare ikke blitt gjort... Et teppe må jo bli den flotteste bursdagsgaven! Gleder meg til å se :)

    SvarSlett
  4. Det er merkelig hvor kritiske vi blir til det vi lager selv. Jeg synes slett ikke fargene ser ut til å bære preg av restegarn. Et hekla teppe er jo en kjempefin gave uansett. Jeg gleder meg også til å se.

    God onsdag fra Kristiansund! Her er det surt og kaldt, regn og vind.

    Klem

    SvarSlett
  5. It was very useful for me. Keep sharing such ideas in the future as well. This was actually what I was looking for, and I am glad to came here! Thanks for sharing the such information with us.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg