Påskerapport

 
Jeg sendte storesøster på fotballtreningsleir i Danmark og pakket yndlingsvottene (som jeg har fått av Månestråle) og resten av familien inn i bilen og dro på hyttebesøk på Norefjell.
 
 
Jeg inrømmer glatt at jeg ble litt glad da det første som møtte meg da vi kom inn i leiligheten var pleddet jeg heklet til venninna mi.

 
Det ble fire fine dager i slalåmbakken. Eneste problemet er at lårene mine kun er vant til maks to timer sammenhengende kjøring i en bakke på 200 meter, kort sagt stiv og støl og dårlig bak...
 
 
Men afterski i solveggen kan jeg leve godt med. Med favorittlua, også strikket av Månestråle.
 
 
Vi plukket opp storesøster på danskebåten og kjørte til Røros. Der ble det noen kjempefine dager på ski. Jeg tok selvsagt ikke bilder da det blåste og snødde.
 
 
Jeg fikk såvidt lufta strømpene som jeg strikka for tjue år sida og oppdaget at de nye skiskoene ikke har plass til tykke strømper.  

 
Fargeleggingsboka Den hemmelige hagen egner seg ypperlig for små gutter også.
 
 
Flere skiturer i skog og fjell, til tider ganske mye skog. Og ja, gutten har kjøpelue, derfor bilde på lang avstand.
 
 
Mens mann og jenter gikk på milelang tur og juniorhobby satt inne med iPad, kunne jeg slappe av i sola. Nesten like varmt som på sommeren (sier kanskje mest om sommertemperaturen?), men totalt myggfritt.

 
Påskeaften avsluttet vi kvelden med det tradisjonelle fakkeltoget.
Deretter var det å bruke 1. påskedag til å pakke seg ut av hytta og 2. påskedag til å rydde bort ski og vaske klær.
Kort sagt en strålende påske!

Kommentarer

  1. Du snakker om å få både i pose og sekk! Drømmepåske spør du meg! Godt med uteliv i finværet. Det fyller energilagrene til travle arbeidsdager.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. At du har hatt det fint er det vel ingen tvil om! Godt å få ladet batteriene og nytt livet litt :)

    SvarSlett
  3. Ser ut som en flott påske!

    SvarSlett
  4. I really appreciate your professional approach. These are pieces of very useful information that will be of great use for me in future.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg