Selbuinspirerte votter

 
Jeg sliter litt med konseptet lære-av-egne-erfaringer.
Jeg har gjennom årene erfart følgende:
- Jeg kan ikke fordra å strikke på bestilling.
- Jeg liker ikke å strikke ting som kommer i par (det er helt ok å hekle 25 like minionsluer, men to votter som skal være like...nope).
- For Guds skyld ikke gi bort ustrikkede ting i gave!

Dette er jo tre ting det burde være noenlunde enkelt å huske på, men neida det glipper støtt og stadig.
Så da jeg var i 40-årslag i fjor ga jeg bort 4 nøster garn og bilde av votter hun kunne velge imellom.
Hva tenkte jeg egentlig på?
Ikke nok med det, da vi begynte å diskutere hvilke votter hun ville ha, endte vi med å kombinere 3 mønster, bare for å være på den sikre siden.


Det var heldigvis en varm høst slik at jeg kunne utsette i det lengste.
Men jeg tok tak da vi dro til Trøndelag i jula, 7 timer biltur hjelper på (jeg sitter i passasjersetet når jeg strikker altså, om det skulle være noen tvil).

Så på syklubben i januar fikk Stina endelig overrakt den ferdige gaven!

Mønstrene er fra heftet PT-Design nr 82.
EricaG ga meg et tips om at vottene i heftet er litt små, så jeg gikk opp en pinnestørrelse til 4 mm og brukte Sandnes Garn Ull/alpakka.




Og mens jeg husker det, i høst ga jeg bort et uheklet pledd også, kanskje på tide å tenke på det snart....

Kommentarer

  1. Kjempefine votter! Stilig med fiskebeinsmønsteret inni håndflata :)

    SvarSlett
  2. Jeg skjønner hva du mener, jeg ga bort en ustrikket vest til jul ifjor, og det har jeg tatt lærdom av. ;o)
    Flotte votter da, både mønster og farger!

    Og lykke til med teppet! *fnis*

    SvarSlett
  3. Så flotte votter. Kjenner meg veldig igjen i problemstillinga du:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Ja det er utrolig hvordan man tror at denne gangen går det så mye bedre...

      Slett
  4. Det er ikke så enkelt å huske sånt ;) Men vottene ble kjempefine, da!

    SvarSlett
  5. De var lekre :) Tenker Stina ble fornøy jeg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Og Stina ble veldig fornøyd :-)

      Slett
  6. Det blir et ork å få ferdigstilt slike prosjekter som man egentlig ikke ønsker å strikke på ja... Men veldig tilfredsstillende når det er gjort! Vottene ble veldig fine :D

    SvarSlett
  7. Imponert over at det ikke biter seg fast i hukommelsen at du ikke liker å strikke votter. Fine ble de!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er utrolig. Og jeg anser meg selv som ganske smart, men i nærheten av garn forsvinner alt som heter fornuft. :-)

      Slett
  8. Takk! Fargene er vel litt uvanlige i slike votter, men det ble fint.

    SvarSlett
  9. Fine! <3 Hjelper godt med biltur, ja. Kom langt da vi hadde bilferie i Nord-Norge i sammer, men la det selvfølgelig fra meg da jeg kom hjem igjen ...

    SvarSlett
  10. Kjenner meg igjen i det du skriver :-) Masse flotte ting du lager!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg