Selbuinspirerte votter

 
Jeg sliter litt med konseptet lære-av-egne-erfaringer.
Jeg har gjennom årene erfart følgende:
- Jeg kan ikke fordra å strikke på bestilling.
- Jeg liker ikke å strikke ting som kommer i par (det er helt ok å hekle 25 like minionsluer, men to votter som skal være like...nope).
- For Guds skyld ikke gi bort ustrikkede ting i gave!

Dette er jo tre ting det burde være noenlunde enkelt å huske på, men neida det glipper støtt og stadig.
Så da jeg var i 40-årslag i fjor ga jeg bort 4 nøster garn og bilde av votter hun kunne velge imellom.
Hva tenkte jeg egentlig på?
Ikke nok med det, da vi begynte å diskutere hvilke votter hun ville ha, endte vi med å kombinere 3 mønster, bare for å være på den sikre siden.


Det var heldigvis en varm høst slik at jeg kunne utsette i det lengste.
Men jeg tok tak da vi dro til Trøndelag i jula, 7 timer biltur hjelper på (jeg sitter i passasjersetet når jeg strikker altså, om det skulle være noen tvil).

Så på syklubben i januar fikk Stina endelig overrakt den ferdige gaven!

Mønstrene er fra heftet PT-Design nr 82.
EricaG ga meg et tips om at vottene i heftet er litt små, så jeg gikk opp en pinnestørrelse til 4 mm og brukte Sandnes Garn Ull/alpakka.




Og mens jeg husker det, i høst ga jeg bort et uheklet pledd også, kanskje på tide å tenke på det snart....

Kommentarer

  1. Kjempefine votter! Stilig med fiskebeinsmønsteret inni håndflata :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Ja, det mønsteret er fint.

      Slett
  2. Likte fargene godt til de her vottene ja.
    Og du får kose deg med teppet som du skal igang med.
    Go helg !

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Fargene er vel litt uvanlige i slike votter, men det ble fint.

      Slett
  3. Jeg skjønner hva du mener, jeg ga bort en ustrikket vest til jul ifjor, og det har jeg tatt lærdom av. ;o)
    Flotte votter da, både mønster og farger!

    Og lykke til med teppet! *fnis*

    SvarSlett
  4. Så flotte votter. Kjenner meg veldig igjen i problemstillinga du:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Ja det er utrolig hvordan man tror at denne gangen går det så mye bedre...

      Slett
  5. Det er ikke så enkelt å huske sånt ;) Men vottene ble kjempefine, da!

    SvarSlett
  6. De var lekre :) Tenker Stina ble fornøy jeg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Og Stina ble veldig fornøyd :-)

      Slett
  7. Det blir et ork å få ferdigstilt slike prosjekter som man egentlig ikke ønsker å strikke på ja... Men veldig tilfredsstillende når det er gjort! Vottene ble veldig fine :D

    SvarSlett
  8. Imponert over at det ikke biter seg fast i hukommelsen at du ikke liker å strikke votter. Fine ble de!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er utrolig. Og jeg anser meg selv som ganske smart, men i nærheten av garn forsvinner alt som heter fornuft. :-)

      Slett
  9. Fine! <3 Hjelper godt med biltur, ja. Kom langt da vi hadde bilferie i Nord-Norge i sammer, men la det selvfølgelig fra meg da jeg kom hjem igjen ...

    SvarSlett
  10. Kjenner meg igjen i det du skriver :-) Masse flotte ting du lager!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg