Hastverk er stadig lastverk...

 

Venninna mi hadde bursdag på lørdag og jeg tenkte at det var på tide at hun fikk en ølvott til å ha på hytta. Har riktignok tenkt på dette i flere år, så hvordan jeg endte opp med sånn stress på slutten er jo et mysterium.

Vel, det var jo bare å nistrikke seg igjennom barnebursdagen til storesøster.


En ganske så bedagelig bursdag må jeg si. Ungene var på Freialand-bursdag med besteforeldrene og jeg satt i sofaen hjemme og slappet av.

Jeg bruker å være en veldig forsiktig tover, jeg ender alltid opp med å kjøre ting som skal toves både to og tre ganger før de er tovet nok. Denne gangen tenkte jeg å være smart og kun kjøre maskina en gang, så jeg heiv votten inn på 60 grader.


Tja, ut av maskina kom en snapsvott for baby.
Med mye bøy og tøy og strekking fikk vi endelig votten opp i størrelse 9 år. Så nå har tantebarnet en brusvott og venninna mi ingen vott.


Kommentarer

  1. Uff, så kjedelig! Men hell i uhell, niesa ble nok kjempeglad :)

    SvarSlett
  2. Haha, snapsvott for babyer blir liksom litt feil. Den tovinga, altså! Men brusvott for barn er jo fint, da :-)

    SvarSlett
  3. Toving har jeg aldri turt å prøve - det kan liksom ikke gå bra - enten blir det for stort eller for lite :P

    SvarSlett
    Svar
    1. Du har mer kontroll hvis du tover manuelt i vasken, men det er litt mer tidkrevende da.

      Slett
  4. Ojda! Bra den passet til en litt mindre mottaker til slutt da.

    Tror de fleste som tover har opplevd noe lignende. Det skjer jo alltid når man har hastverk og ikke tid til å strikke nytt.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg