Hvordan gjøre en strikker lykkelig?

 
Jeg tenker stadig over dillemaet med å gi garngaver. Hvor stas er det egentlig å få en myk hjemmelaget gave?
Det vil si ungene bryr seg ikke om den er hjemmelaget eller ikke, der er det mykheten som teller. Enkelte voksne kan gjerne motta myke gaver, men synes hjemmelaget er litt kjipt.
 
Sånn sett er Skappelfeber og strikkebølge som en gave fra oven for garnnerder som meg, nå ønsker folk seg strikkehekleting!
 
Men prosjektet mitt med luer til alle bursdager i høst kunne jo slå feil, det er derfor stor stas når skolegarderoben ser ut som på disse to bildene. Jeg blir like glad hver dag når jeg møter Angry Bird litt oppi veien her.
 
Eller som i går kveld da jeg hentet 10-åringen i en bursdag og bursdagsbarnet utbrøt: Du er kjempeflink til å strikke. Lua er så fin at den skal jeg ha på på skolen på mandag!
 
Lurer på om ungene egentlig skjønner hvor lykkelig de gjør meg?


Kommentarer

  1. Åh, wow! Fikk litt tårer i øynene her, faktisk. Sånne spontane, ektefølte kommentarer varmer så veldig!

    Men så er det også noen utrolig tøffe luer du lager, da!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Jeg er ganske fornøyd med luene selv, men det er jo ikke det samme som at ungene liker dem, så det er litt stas.

      Slett
  2. Stor stas å få slike tilbakemeldinger! Det gir et ekstra piff på strikkelysten tenker jeg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det gjør det litt morsommere ja :-)

      Slett
  3. Veldig stas! Blir kjempeglad bare om å lese om det og!

    SvarSlett
  4. Ja. det er riktig fint... naturlig lua er SUPER... og barn er ærlig... vi vet det :-))
    Ha en super fin kveld. Hilsene fra Viola
    PS: jeg elsker dine barnlua

    SvarSlett
  5. JA det varmer et strikkende/heklende hjerte.
    Det er så koselig å se skolebussen med mange Lunamon Luer på vei :)

    SvarSlett
  6. Strik i brug er netop det, der gør et strikkerhjerte allermest glad :)

    SvarSlett
  7. Hurra! Dette liker vi. Tøffe luer er kjempekjekt! Ekstra koselig å strikke julegaver etter slike opplevelser.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  8. Nei, kanskje skjønner ikke barna det. Men jeg (og mange andre strikkedamer med deg) skjønner veldig godt at du blir kjempeglad! :)

    SvarSlett
  9. Så god en tilbakemelding:) Skjønner godt at du blir glad jeg.
    Luene var jo helt superkule også!

    SvarSlett
  10. Herlige garderobebilder! Veldig stas med slike tilbakemeldinger, ikke noe er så hyggelig som å få vite at gavene blir brukt!

    SvarSlett
  11. Unnskyld hvis det blir dobbelt her, men det så ut som kommentaren min forsvant:
    Heldige unger som får så fine gaver av deg! Og så rørende at de skjønner selv hvor heldige de er!

    SvarSlett
  12. Å, sånn er så kjekt! Jeg møter også stadig på "mine" luer og pannebånd i skolegården, og det er skikkelig morsomt. De luene dine er jo bare herlige, da. Finnes ikke så fine kjøpeluer, så det er noen heldige unger.

    SvarSlett
  13. Alltid hyggelig med barn som gir tilbakemeldinger. Så flink du er som lager og gir slike gaver. Heldige barn.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg