To rette og en død....

Plutselig sto den der i bladhylla på ICA, ei rosalilla bok med et garnnøste på. Det var jo rett og slett umulig å gå forbi.



Kort oppsummert:
Tanta blir drept, karrieredama Kelly forlater storbyen for å ordne opp. Havner midt oppi en fantastisk garnbutikk og et varmt og raust strikkende damefellesskap. Får garnsjokk og ender opp med flott garn (ok, her merker man at boka er noen år gammel, litt gammeldagse garntyper) og strikkepinner (hva er det med amerikanere og lange rette pinner? Har de ikke rundpinner?) og plutselig sitter hun der og strikker lekkert(?) skjerf på pinne hundre eller noe sånt. Etter litt mer garngrafsing (ok, her kjenner vi oss igjen :-), så er hun helt hekta på strikking. Litt gryende romantikk i luften - det blir nok en romanse  etterhvert.
Og selvsagt innimellom dette er det litt detektivarbeid, kirkebesøk, mer død og et quilteteppe på avveie.

Tja, hva skal man si om boka? Lettlest og koselig. Absolutt leseferdighet som lett underholdning.
Men som krim når den vel ikke helt opp, men nå skal det jo sies at den skal være en koselig og ikke spesielt skremmende krim.

Et stort pluss er at det bakerst i boka er oppskrift på mysterievesten som ble strikket i boka og ikke minst på kanelbollene, som visstnok skal være himmelsk.
Ok, man burde jo for moro skyld ha strikket vesten selv for å se hvordan den ble, men jeg tok den enklere varianten og sjekket ravelry. Mulig vesten med riktig garn kan bli fin.......

To rette og en død er første bok i serien Mord og mysterier av Maggie Sefton. Bok nr to er i salg på norsk nå, men for min egen del tror jeg at jeg stopper etter denne. På en annen side, man vet jo aldri når man står der i kassakøa og det er bare å strekke ut hånda.....

Kommentarer

  1. Takk for lesetips. Er alltid på jakt etter noe nytt å lese på.
    Uten å tenke meg om svarte jeg deg på spørsmålet ditt inne på bloggen min. Men jeg kan jo skrive det her også.
    Jeg har aldri holdt noe kurs, men jeg kan godt vise deg hvordan jeg lager slike kort og konvolutter.
    Ha en super torsdag.

    SvarSlett
  2. Så fantastisk at den nye sjangeren "Cozy Crime" endelig er funnet opp! Hehe

    SvarSlett
  3. Ha ha; -og spesielt hvis det er et bilde av garn utenpå da.
    Ønsker deg en nydelig deilig lørdag:-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg