Mamma, er det sommer nå?


Tja, hva svarer man til det?
Ifølge kalenderen er det sommer, men sånn værmessig så er det jo litt stusslig.
Det er nok best å holde seg til ull.


Lillesøster har hatt sin siste dag i barnehagen, til uka blir det fotballskole og deretter er det bare å se fram til første skoledag.

For hver gang ungene har sluttet på en avdeling så har jeg strikket avskjedsgaver. Og tatt i betraktning at de har gått på 4 barnehager, så har jeg nå kommet opp i 9 runder med gaver (kun 1 igjen!).


Nå burde det ikke kommet som noen stor overraskelse at lillesøster skulle slutte, men av en eller annen grunn gjorde det det. To uker før siste dag slo det selvsagt ned som et lyn at nå blir det litt dårlig tid igjen.


Men 6 gaver med Drops Alaska og pinne 6 burde jo være overkommelig. Jeg tok selvsagt ikke med i beregningen at jeg skulle strikke en del feil. Så da ble jeg sittende å nistrikke på damekveld med sushi og vin til langt på natt, men jeg ble ferdig! Om ikke i god tid så ihvertfall kvelden før.


Det ble et bredt smetteskjerf i to typer alpakka.
To stripete luer med denne oppskriften.
Den vanlige 2r-2vr-lua mi.
Samt to par votter i denne dropsoppskrifta.


Og enkelte ganger er det morsomt å være modell for mamma.

Kommentarer

  1. Ja det er ullsommer ;) Så flink du er å lager gaver til avd, det blir nok satt stor pris på ;)

    Ha en flott "sommer" ;)

    SvarSlett
  2. Så flotte gaver du har laget til dem.
    Klem Tone

    SvarSlett
  3. Så snill du er som lager gaver til dem! Det blir de nok veldig glade for;) fin modell;)

    SvarSlett
  4. For noen herlige bilder! Mye fint på bloggen din, må nok innom her flere ganger :)

    SvarSlett
  5. god ide å lage forskjellige ting, jeg er i gang med vottepar nummer 11, og det går mycket, mycket tregt akkurat nå på siste vott...

    God ullsommer!

    SvarSlett
  6. Tusen takk for koselige kommentarer.
    Det er greit å lage forskjellige ting, da blir man ikke så lei :-)

    SvarSlett
  7. Kjære deg for en jobb du har lagt på deg selv! Men du så snilt! Og sikkert mange glade og overraskede mottakere;)
    Må bare innrømme at jeg kjenner meg litt igjen..., men jeg syr da. Jeg blir så misfornøyd med meg selv dersom jeg ikke får laget de gavene til dem jeg har tenkt, så jeg ofrer heller siste natta for å få gjennomført det. Vitsen er liksom borte om det blir på etterskudd;) Vi er kanskje litt rare, men det er jo omtanke som ligger bak;)

    SvarSlett
  8. Så herlig med flere luer utenpå hverandre! Morsomme bilder! Du er jammen snill som lager gaver selv. De fleste nøyer seg med å kjøpe en blomst.
    Velkommen som følger på bloggen min!

    God sommer!

    SvarSlett
  9. De e artige de ungane!
    Koselige bilder og innlegg.
    Du må være godt "trent"...med all den strikkingen til barnehage-avslutninger...hi...hii.:)
    Klem Annki! :=)

    SvarSlett
  10. Hei på deg:)) Jeg har vært så slapp på besøksrundene i det siste...litt bloggelei kanskje:O)..men ser at du ligger ikke på latsida:)
    For en heldig bhagegjeng som får disse herlige gavene!..og modellen din gjør dem ekstra festlige:))
    Her regner det i bøtter og spann etter noen sommerdager, men får håpe sommer'n kommer tilbake igjen.
    Kos deg masse i sommer, klem;)

    SvarSlett
  11. Fine gaver du har laget!
    Klem

    SvarSlett
  12. Så mange flotte gaver!
    Heldige de som jobber i barnehagen "din". God sommer!

    SvarSlett
  13. Så koselige bilder av jenta di!! Jammen er du snill og flink som lager gaver, ha ein finfin dag:))

    SvarSlett
  14. Ha ha.. Heeeerrrlliiiig...
    denne sommeren er ul som gull

    Flott sommer ønskes:-)

    SvarSlett
  15. Så stor hun er blitt! :) Hyggelig av deg å lage så flotte avskjedsgaver.

    Hanne/him

    SvarSlett
  16. Sååååå skjønn jente!!

    SvarSlett
  17. Herlige bilder!:) Og for en produksjon!

    Meta

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg