Binary


Jeg prøver å ikke overrøse hele slekta med ull til enhver tid, så årets strikkejulegaveoffer ble derfor en kollega. Dette skjerfet er bare så kult for oss som er litt nerdete (Jeg anser meg riktignok som en svært lite nerdete dataingeniør - strikkenerd derimot.....).


Skjerfet er Binary designet av Christine Dumoulin og mønsteret kan finnes på Knitty.com.
Garnvalget var enkelt, Falk er det eneste garnet som har den riktige grønnfargen (ok, litt nerd). Jeg brukte pinner nr 4.5, det er helt på grensen av hva som går ihvertall med min strikkefasthet. Men siden det strikkets rundt og blir dobbelt så gikk det greit.
Jeg har også justert med ekstra masker i sidene.


Og selvsagt er det ikke bare tull som står her. Nå kan jeg ikke binærtallene i hodet så jeg hentet dem fra denne siden (eller en litt lettere tabell). Jeg gikk rett på selve teksten og glemte startkodene, ja det irriterer meg litt! Men det var litt seint å rekke opp da jeg oppdaget det.
Og lengden på skjerfet? Akkurat så langt som jeg rakk før jul. Vasking og damping rakk jeg ikke, så skjerfet er litt vridd, men jeg regner med at jeg kan få låne det litt etter jul slik at jeg kan få fikset dette.

Kommentarer

  1. Veldig kult, og jeg vurderer det sterkt i forhold til noen av mine datavenner.

    SvarSlett
  2. så flott sjerf! flott mønster!

    SvarSlett
  3. Det ble kjempetøft! Har jo bare sett det underveis...

    SvarSlett
  4. Wow - dette var skikkelig kult, og hadde passet perfekt til min datanerd av en mann. :)Herlig julegave. :)

    SvarSlett
  5. For et kuuuult skjerf!! Det hadde passet perfekt til min samboer;)

    SvarSlett
  6. flott skjerf. Ønsker deg et godt nytt år.

    SvarSlett
  7. Det var utrolig kult, og hadde passet perfekt til mannen min. Står det forresten noe spesielt i binærkode, eller er det bare tilfeldige tall?

    SvarSlett
  8. Da har jeg julegavetips til bruttern som er IT-sjef!

    SvarSlett
  9. Da har jeg julegavetips til bruttern som er IT-sjef!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg