WM til storesøster


Jeg er jo fryktelig gjerrig med Wollmeisegarnet mitt, men nå har det modnet i skapet et par år så det er på tide å bruke litt av det. De flotte fargene gjør at det egner seg godt til enkle prosjekter.

Storesøster kan ikke fordra ull, så da passer det godt å bruke WM til henne. Jeg sier selvsagt at det er bomull, men det gjør jo ikke noe, det føles jo ut som bomull.


Samme type pulsvarmere som tantebarnet fikk.
Lua ble i kjent stil litt stor. Jeg er hysterisk redd for at ting skal bli for stramt - enda det til dags dato aldri har skjedd at jeg strikket noe som er for lite.

Så for egen husk (gjelder bare å huske å sjekke dette innlegget da) til neste gang:

Vrangbord: pinne nr 3, 108 masker (sikkert 10 for mye for min strikkefasthet, jeg strikker løst). 1 rett og 1 vrang i ca 10 omganger.

Skift til pinne 3,5 og strikk *1 rett, 2 rett i neste maske* gjenta ut omgangen. Deretter glattstrikk så langt man ønsker.

Fellinga husker jeg ikke hvordan jeg gjorde.


Og så har hun lovt bort ei lik lue til ei klassevenninne, men da slår gjerrigheten inn igjen. Jeg strikker gjerne ei lue, men ikke i WM. :-)

Kommentarer

  1. Jeg har samme forhold til stoffene mine som du har til ditt garn. ;-)

    Ha en flott dag!

    SvarSlett
  2. Kjempe fin lue i en nydelig farge. Jeg liker så godt de skarpe fargene til WM, men i likhet med deg er jeg skikkelig grådig på meisene mine. ToneM har imidlertid ledet meg ut i fristelse nå da, så det spørs om jeg må åpne en meis for å strikke meg hansker :)

    SvarSlett
  3. Kjempeflott WM-sett til storesøster! Tipper hun ble glad :-)
    Jeg har ikke noe mer WM å spare på, men så har jeg jo kun eid tre hesper så langt ;-)

    SvarSlett
  4. Hei :)
    Eg kom over denne bloggen i gårkveld og har brukt litt tid på å bla igjennom den i dag, å eg må bare si at eg e kjemp imponert. Detta e min nye favoritt strikke/hobby blogg!! :) :) :)

    SvarSlett
  5. Tusen takk Maria for koselige ord!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg