Vel hjemme igjen


etter ei fin helg i London.
Og uten å kjøpe så mye som en tråd!
Det ble derimot mye god mat og drikke og en del nytt kjøkkenutstyr.


Vi var selvsagt innom Conran Shop, for selv om man er temmelig fjern interiørmessig så er det en veldig morsom butikk. Og der fant jeg jo denne søte kofferten for barn som vil lære å strikke.

Jeg skjønte også at det som er hot på julekulefronten blant de som ikke strikker selv er garnballer. Så årets juletips er ta det groveste og mest stikkende garnet du har, lag et rundt garnnøste, fest tråden på en eller annen måte (litervis med lim kanskje). Bruk en garnstump til hempe og heng opp.
Så enkeltpenkelt som bare det.

Nei, dette er et eget illustrsjonsbilde. Garnet har jeg donert til skolefritidsordningen her. Jeg kunne da ikke vite at dette skulle bli trendy....


Bokhandler derimot liker vi på tur. Jeg synes disse lære-å-strikke-boks-bøkene for voksne var ganske søte. De fåes kjøpt på Bokkilden og helt sikkert andre steder også (men jeg orker ikke sjekke flere steder, jeg kan tross alt å strikke).


Ok, jeg fikk skvisa inn et garnbutikkbesøk uten at min venninne skjønte hva som skjedde. John Lewis er et enormt kjøpesenter med mye moro i, på en annen side tyder det på at jeg har blitt temmelig voksen. Jeg følte nemlig at jeg dro ned snittalderen kraftig der inne.

Garnavdelingen der inne var derimot skuffende. OK, mye fint rowan og debbie bliss. Men den var så rotete og lite innbydende. Ikke at det var noen krise, jeg lider jo ikke akkurat av garnmangel.

Jeg hadde med adresser til et par ordentlige garnbutikker, men deres åpningstider passet ikke med min plassering i terrenget. På en annen side så er vel dette 5 (?) gangen vår i London, så jeg ser vel ikke bort ifra at si skal dit igjen.


Gjorde et nytt garnbekjentskap på turen. MillaMia fra Sverige. De hadde masse strikkesett stående der i lekker innpakning (de boksene på garnhyllebildet over). Kjempemykt garn og en del fine oppskrifter.

Og en liten hilsen til Lise. Disse ble solgt til £49 på Skandium. Dine er mye finere.

Ja alle var enige om at det hadde vært en fin tur.
Og ikke minst et fint hotell, Hilton kan abefales. Rent og pent og uten mugg i dusjen, sjekk for internett helgepriser, det var ikke så dyrt.

Hva jeg strikket på turen?
Prematurteppe i rillestrikk.

Kommentarer

  1. Takk for hilsen! De så nå søte ut da - men det var en profesjonell pris...

    Ser ut som om du har hatt en flott tur til London. Snart vil jeg også!

    SvarSlett
  2. ser ut til at du har hatt en hærlig tur, til tross for at det ikke ble garnkjøp :)

    God helg!

    SvarSlett
  3. Å, London er en herlig tur! John Lewis er rotete i garnavdelingen, ja.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg