Panikkstrikk


Plutselig kom det informasjon om at det var svært ønskelig at vi stilte med hjelp eller ting til Julemessa som skal være på lørdag. Jeg skal på tur til London (driver og legger planer for hvordan jeg skal klare å snike min ikkestrikkende venninne med på flest mulig garnbutikker uten at hun skjønner hva som skjer) så da er valget enkelt, det blir strikking. 

Heldigvis var det bare å dukke inn i garnlageret og finne det tykkeste garnet jeg hadde og pinner nr 10, da går det fort.


Mønsteret på denne lua kan finnes her.

I tillegg har vi fått utdelt en loddbok. Siden dette er første gangen vi driver med slikt så var det jo litt spennende. Vi fant frem pose til å ha loddboka, kulepenn og penger i og så var det bare å kaste seg over tanter og bestemor. Det gikk som smurt. Men så forsvant lilleøster med posen, jeg tenkte ikke så mye over det før jeg plutselig oppdaget hva som skjedde. En blid og fornøyd unge hadde puttet alle pengene på sparegrisen sin!



I tillegg til luene har jeg strikket vaskelapper til å bruke ved fjerning av sminke. Det går superfort å strikke, det blir derimot en million tråder å feste.....

Kommentarer

  1. Oioi, du er sprek som takker ja til en sånn utfordring. Og den Londonturen, klart du klarer å få venninna med på strikkebutikker ;)

    SvarSlett
  2. Klart du kan lure henne inn i garnbutikker. Du sjekker kart på forhånd og hvilke andre butikker som ligger i nærheten, dermed labber dere i vei og surprise; der lå det jammen en garnbutikk også. God tur til London, forresten!

    SvarSlett
  3. Smarta! Lykke til med alt sammen:-)

    SvarSlett
  4. Lua ble kjempefin! Store pinner og tykt garn er glimrende til strikk som skal gå fort unna.

    Jeg ler godt av lillesøster som var så kreativ! Det var sikkert flott med flere penger på bøssa :)

    SvarSlett
  5. Godt med kjappe prosjekter når det dukker opp messer på kort varsel.

    SvarSlett
  6. hehe, god plan:) Ingen ser at dette er panikkstrikk iallefall! Lue var kjempefin den:)

    SvarSlett
  7. Hei :-) Har du oppskrift på den øverste lua? Likte den kjempegodt!!

















    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, så hyggelig at du syntes den var fin. :-) Jeg har nok ikke oppskrift på den, men den er strikket etter oppskriften til bestefars lue: https://hobbyugla.blogspot.com/2008/12/julegaver-eller-luegaver.html men tilpasset garnet, 2 rett, 2 vrang i vrangborden og så er den strikket litt lengre før felling.

      Slett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg