52 bøker - målet nådd!


Som strikker måtte jeg selvsagt lese denne. Litt skeptisk etter alt jeg hadde hørt om den, men jeg ble positivt overrasket. En ordentlig koselig bok.

I september passerte jeg målet om 52 bøker i løpet av 2011!
Litt stolt over meg selv, ja. En viktig grunn til dette er jo at jeg har funnet ut at det er ypperlig å høre lydbok mens jeg strikker på t-banen. Det har faktisk kommet så langt at jeg blir litt stressa og føler jeg kaster bort tida hvis jeg ikke har ei lydbok på øret.

Nå er det ikke alle bøker som det går like greit med, jeg sliter fortsatt med Murakami: Trekkoppfuglen. Men det går framover, et par sider på sengekanten hver kveld.


Juni:
37. bok: F. Scott Fitzgerald: Den store Gatsby. - Lydbok. Bra.


Juli:
38. bok: Hanne Ørstavik: Presten - Lydbok. Kjedelig.
39. bok: Sofi Oksanen: Stalins kyr. - Startet bra, men ble for langdryg.
40. bok: Erlend Loe: Kurt blir grusom. - Morsom, kule tegninger.
41. bok: Lars Kepler: Paganinikontrakten. - Krim. Bra.
42. bok: Carlos Ruiz Zafón: Vindens skygge. - Ok.
43. bok: Gaute Heivoll: Før jeg brenner ned. - Bra.

August:
44. bok: Roald Dahl: Charlie og den store glassheisen. - Lydbok, må være den dårligste boka han har skrevet.
45. bok: Karen Blixen: Babettes gjestebud. - Veldig bra.
46. bok: Kate Jacobs: Fredagsstrikkeklubben. - Lydbok, koselig.
47. bok: Jo Nesbø: Gjenferd. - Bra, men nå begynner jeg å bli litt lei.
48. bok: Torborg Nedreaas: Av måneskinn gror det ingenting. - Lydbok, litt treg i starten, men deretter bra. Strikkepinneabortscenen er og blir jævlig.
49. bok: Charles Bukowski: Nedenom og hjem. - Lydbok, veldig bra.


September:
50. bok: Jamie Ford: Hotellet på hjørnet av Bitter og Søt. - Lydbok, ok.
51. bok: Maeve Binchy: Nights of rain and stars. - Lydbok. Koselig.
52. bok: Thorvald Steen: Vekten av snøkrystaller. - Lydbok. Bra.
53. bok: Roy Jacobsen: Hoggerne. - Lydbok. Bra.

Kommentarer

  1. GRATTIS med måloppnåelse! Hjelp, det var mange bøker. Smart med lydbok! : )

    SvarSlett
  2. Gratulerer! Godt jobba!

    (Og ja, enig angåande Nedreaas - eg hadde problem med å ta i ein strikkepinne ganske lenge etter at eg las den boka).

    SvarSlett
  3. Jag älskar den här boken. Har uppföljaren på engelska, men förstår inte språket tillräckligt bra för att kunna njuta av den.. Finns ytterligare en uppföljare också.
    Hoppas verkligen att ryktet om att denna boken ska komma på film med Julia Roberts stämmer, vill så gärna se den :)

    SvarSlett
  4. Så leseflink du er! Jeg får nesten aldri lest for tiden, men det er jo ikke så lett å få gjort noe med småbarn i hus:-) Minsten er to måneder og krever selvsagt en del:-)
    God helg til deg!

    SvarSlett
  5. Er også avhengig av lydbok på øret. Det blir også SÅ mye lettere å gjøre ting som ikke er så veldig morsomt, sånn som husarbeid.;)

    Tror jammen jeg skal sjekke ut noen av de du har listet opp. Føler jeg har kjørt meg fast i noeske og svenske forfattere.

    Ønsker deg en herlig søndag.:))

    SvarSlett
  6. Tusen takk!

    Noe av det beste med oppdagelsen av lydbøker er at jeg hører så mye mer variert enn det jeg ender opp med å lese i vanlig bokform.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg