Tepper til Utøya


Figgapia har inne på Hobbyboden tatt initiativet til å lage lappetepper til Utøya, slik at de ungdommene som er på leir der hver sommer kan ha noe å varme seg med i de sene nattetimer, norske sommernetter kan jo som kjent være temmelig kjølige. Og jeg er ikke vond å be der, jeg liker veldedighetsprosjekt der jeg slipper å engasjere meg så mye. Jeg er flink til å hekle lapper, så en lapp eller 5 skulle jeg alltids klare å framskaffe - jeg slipper jo til og med å montere!

Jeg vet ikke helt når planen feilet, men plutselig hadde jeg 28 lapper....
Og etter at jeg tok bildet så har jeg vel *host* heklet noen til. På tide å sende fra meg lappene her så jeg ikke ender opp med å lage et helt teppe som jeg må montere selv. :-)
Lappemønsteret er Modell nr DE-028 Heklet DROPS teppe i ”Delight” og ”Fabel”.  Og jeg hekler i Delight med krok nr 5. Garnet varierer litt i tykkelse, så lappene blir litt varierende i størrelsen.

Teppene skal overleveres AUF til Sankthans neste år.

Kommentarer

  1. Så utrolig fine farger det blir!

    Men hva menes med tepper til Utøya? Jeg gidder ikke registrere meg på hobbyboden for å lete gjennom info der, og den bloggen du linket til oppdaterte jo ca. fire ganger i året, så der var det heller ikke så mye å finne.

    SvarSlett
  2. Det er ment som en hyggelig gest til AUF, slik at de kan ha noen varme tepper liggende på Utøya til bruk når sommernettene blir litt kalde.
    Jeg har oppdatert innlegget litt.

    SvarSlett
  3. Så flott tiltak... :O)
    Det blir et flott teppe!

    SvarSlett
  4. Ah, ok. Takk skal du ha. Det var absolutt et hyggelig tiltak :)

    SvarSlett
  5. Bare hyggelig :-)
    Du skjønner blogging skjer ofte på slike obskure tidspunkter så hjerner er ikke alltid med når innlegg skrives ;-D

    SvarSlett
  6. for en fin ide
    og flotte lapper du har laga allerede.

    jeg har også et utøya-initiativ gående.
    sving innom her om du vil bidra med noen ord:

    http://apenthus.blogspot.com/2011/08/hele-norges-manifest.html

    god helg
    hilsen Åpent hus

    SvarSlett
  7. Åh, det var helt nydelige lapper! Lekre farger, og for en koselig ide. <3

    SvarSlett
  8. Et flott initiativ som jeg har meldt meg på også!
    Lappene dine var så fine, vakre farger sammen :-)

    SvarSlett
  9. For et kjempe fint prosjekt...og ellers var det mye bra å finne på bloggen din :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg