Se, ei tå!


Det går framover, riktignok svært sakte. Knotet veldig med opplegget, men etter ca 10 forsøk så kom jeg meg videre. Resten var jo greit.

Største problemet er vel strikketid, jeg strikker jo mest på T-banen, men tre nøster å holde orden på egner seg mer til sofastrikk enn banestrikk.

Og huskenotat til meg selv:
80 cm rundpinne er alt for langt, det blir så mye draing fram og tilbake.

Spørsmålet er bare om jeg skal kjøpe meg 60 cm eller strømpepinner for fortsettelsen? Jeg er litt usikker på hva jeg liker best, har jo ikke strikket så mange sokker så erfaringsgrunnlaget er jo litt tynt.


Mamma, strikker du sokker til deg selv?
Ja.
Får du de svære føttene dine inni disse?
Ja.
De er veldig fine, men jeg tror de passer meg bedre!

Det tror ikke jeg, de blir definitivt større enn str 33 :-)
Men selvsagt overlever jeg dette paret så kan det jo hende at neste par blir i riktig størrelse.

Kommentarer

  1. Ei tå er en god begynnelse:-)
    Det med rundpine må man bare teste ut. Jeg liker 80 cm, men jeg strikker vanligvis to om ganga, man venner seg til den drainga etterhvert, jeg går ikke tilbake til strømpepinner. 60 cm blir for kort, maskene samler seg oftere i bøyen da. Noen stikker på to rundpinner også, verd et forsøk det også. Lykke til videre.

    SvarSlett
  2. ser ut som at du får det til! jeg har gitt opp sokkestrikking for en stund:) jeg brukte 5 pinner når jeg strikket og det gikk jo rett vest så kan vell ikke uttale meg om hva som er best hehe du må ha lykke til i hverfall!

    SvarSlett
  3. Høres gøy ut! Lykke til med sokkestrikkinga :-)

    SvarSlett
  4. Jeg har aldri prøvd å strikke sokker den veien. Ser ut som du har en flott start nå!

    SvarSlett
  5. Gleder meg til å begynne på disse sokkene! Jeg blir definitivt å stirkke med strømpepinner siden det absolutt er favoritten!

    SvarSlett
  6. Blir sikkert kjempefine:) Flotte farger.

    SvarSlett
  7. Hei!! Jeg har også akkurat lært meg å strikke fra tåa og opp, men jeg starter med rundpinne, men går over til 4 eller 5 pinner. Jeg har ikke prøvd, men har blitt vist hvordan man trekker. Mulig at jeg ikke hadde riktig pinnetype?? Men jeg srikker nesten alltid paralellt fordi da blir sokkene like!! Lykke til!! AnneK:-)

    SvarSlett
  8. Jeg har ikke prøvd å strikke sokker fra tåa og opp.
    Kanskje på tide å prøve..

    Ha en trivelig kveld.

    SvarSlett
  9. Dette var for meg ny måte å strikke sookker på - spennende!
    Jeg har vært på en liten rundtur inne på den flotte bloggen din og spesielt beundret de vakre hekleteppene du har laget, her var det jammen masse inspirasjon å finne!!

    SvarSlett
  10. Takk for hyggelige kommentarer.
    Jeg skal nok få prøvd to rundpinner en gang.
    Ellers går det veldig sakte framover på sokken.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg