Årgangsskjerf

Jeg har en del prosjekter som er planlagte langtidsprosjekter, de haster ikke (sikkert fordi de er til meg selv) og de strikkes på innimellom når det passer seg slik.

Av en eller annen grunn er de aller fleste slike prosjekter skjerf.
Problemet for meg med slike langtekkelige ting er strikkefastheten. Etter flere måneders hvile fant jeg fram Wollmeiseskjerfet mitt.
Siden jeg vanligvis strikker løst så sneia tanken meg om at jeg ikke måtte strikke for stramt, siden jeg helt sikkert hadde strikket løst tidligere. Mulig jeg bør slutte å tenke på slike ting, de 10 cm jeg nå har strikket er i hvert fall alt for løst! Jeg hadde tydeligvis anstrengt meg for å strikke fast tidligere.
Vel, det er bare å rekke opp, men da kommer dilemmaet: gidder jeg strikke mer på skjerfet eller skal jeg bare avslutte etter opprekkingen? Vil jeg da bli fornøyd eller vil jeg hele tiden irritere meg over at skjerfet kunne vært 10 cm lengre?

Tenkte å strikke skjerf til gubben til jul, men startet i kjent stil alt for seint, så da ble det slalåmbriller i stedet (kjøpte ja)

Er usikker på om jeg liker skjerfet også, så det har også ligget i dvale siden jul – det hastet liksom ikke lengre når det ikke ble ferdig til jul. Har tatt opp strikkinga på det igjen og lurer svært på om jeg skal fullføre eller rekke opp. Men siden det allerede er ca 1,5 m så tror jeg kanskje at jeg fullfører.

Vårskjerfet mitt – det som skulle være ferdig i fjor og som heller ikke blir ferdig i år. Vel, det ligger nok trygt og godt i en eller annen skuff.

Kommentarer

  1. Rekk opp og strikk på ny du! Eller, var ikkje det eit alternativ?

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg