Bekymringsfullt....

Er ferdig med å strikke den lange vrangborden på vesten, men det ser fryktelig smalt ut.
Veldig, veldig smalt.....
Og jeg som har strikket prøvelapp, sjekket strikkefasthet og regnet fram og tilbake.

Jeg tror at før jeg begynner med mønsteret så bør jeg sette maskene over på et par vaiere slik at jeg kan få prøvd den på meg. For jeg tror ikke jeg orker strikke mønsteret hvis den ikke passer, og å rekke opp?? Nope, ikke aktuelt. Da strikker jeg ferdig og gir til søstra mi, men da blir det nok en enklere variant med striper *hihi*

Den andre bekymringen er om jeg har kjøpt nok garn av den lyse fargen. Butikken var utsolgt da jeg skulle kjøpe et par nøster ekstra, så det er vel tvilsomt om det de har nå er av samme parti. Så da må jeg kanskje kjøpe alle nøstene på nytt, men strengt tatt kan vel ikke det å kjøpe litt ekstra garn kalles bekymring?

Kommentarer

  1. Håper du finner ut at den passer, for dette blir et utrolig nydelig plagg, tror jeg.

    Ønsker deg god helg!

    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  2. Lurt og prøve dersom du er usikker.
    Men ribbestrikke er jo MEGET elastisk...

    Vesten er nydelig! Kan tenke meg den selv.. :-)

    God helg!

    SvarSlett
  3. Har du brukt veldig "spenstig" garn? Jeg strikket en ribbestrikket vest i Mirasol alpakka og den har blitt veldig mye videre veldig fort. Så hvis du har brukt litt "slapt" garn går det helt sikkert bra og uansett er ribbestrikk veldig elastisk! :)

    SvarSlett
  4. Den vesten var lekker. Du får prøve det du har strikket. Ribbestrikk er jo veldig tøyelig da og det ser jo ut til at den skal sitte etter.

    Så på vognteppet ditt også. Det var nydelig.

    Ønsker deg en god helg.

    SvarSlett
  5. Den er ribbestrikka. Og min erfaring sier at ribbestrikk alltid ser veldig smalt ut når man strikker, men så når man tar det på er det videre enn man trodde.

    Håper det stemmer på denne saken også! Lykke til med garnmengde, du får strikke ekstra fort så rekker det nok skal du se *LOL*;-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg