Forberedelse til høsten


Lillesøster liker ikke å bruke votter, så jeg har derfor strikket pulsvanter til henne. Garnet har jeg fått av ei venninne av min svigerinne, så jeg er ikke helt sikker på hva det er. Men lillesøster syntes pulsvantene var både nydelige og vakre så de ble tatt ibruk med en gang.

Pinner: 3-3,5
Str 3 (6) år: Legg opp 26 (30) masker.
Rillestrikk i ca 15 (17) cm. Fell av og sy sammen med hull til tommelen.


Og et stort garnnøste holder til mye. Kusine D fikk derfor pulsvanter og calorimetry i bursdagsgave. Og enda merkes det knapt at jeg har brukt av nøstet, så det blir nok litt flere pulsvanter tenker jeg.



Når jeg lager ting til storesøster så er det ikke alltid det faller i smak, ble derfor veldig stolt da jeg overhørte henne skryte av mamma som hadde heklet jakke til henne. Jeg er ikke sikker på om hun helt skjønner at det tar litt tid å hekle den oransje heklejakka, for på fredag kom hun hjem fra barnehagen og sa: "Mamma, O, M, C, J og I syntes at jakka mi var kjempefin og ville ha de også. Jeg sa det var deg mamma som hadde laget den og at du kan hekle til dem også."
5 jakker til? Nope, ikke aktuelt :-)

Kommentarer

  1. Haha - det var jenta si som visste at mamma fikser ALT!
    Ifølge Tommy (Tommy&Tigern) kan mødre allting - hvis ikke, får de ikke bli mødre...
    Det ble kjempefine småplagg av det garnet. Nydelige farger!
    Ha en fin, fin dag.
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  2. Flotte pulsvanter i skikkelig tøff farge. Det er lurt med pulsvanter til de som ikke vil bruke votter.
    Må også nevne den rumpevarmeren din. Den er helt fantastisk. Fikk meg en god latter da jeg så den første gangen inne på HB.
    Ha en fin uke.

    SvarSlett
  3. o kjempespreke og glade i fargen, også så moro det er når det en lager faller i smak hos andre barn også. Å skulle lage det derimot, til en 5-6 stykker, virker svimlende umulig. Men du og du så moro at det falt så godt i smak!

    SvarSlett
  4. Flotte pulsvanter i tøffe farger,ikke rart de ble tatt i bruk med en gang.

    SvarSlett
  5. Bare fem til? Fnis! mammaer fikser alt!

    SvarSlett
  6. hehe... jobber med 6-7 åringer jeg, og har fra tid til annen hørt noe lignende, hihi
    Lekre farge du har laget av ;-)

    SvarSlett
  7. Så fine pulsvarmere og calometri du har laga den fargen var lekker:)

    SvarSlett
  8. De ble fine, og det er jammen et drøyt nøste du har fått. Kjekt når ungene liker det de får, selv om det kanskje ble litt drøyt å hekle like til halve barnehagen. *fnis*

    Har skrytt litt av dovarmeren din på bloggen min. ;o)

    SvarSlett
  9. Kjempefine farger! Har ikke tenkt på å lage Calorimetry til veslejenta (har bare laget til voksne), det var lurt... hmmm... tror plutselig det kommer enda et prosjekt på pinnene jeg.... :) (og jeg har INGEN fra før..*fnise*)

    Og jepp, det blir veldig kjekt med en hobby-nabo! :)

    SvarSlett
  10. Takk, for hyggelige tilbakemeldinger :-) Man skulle ikke tro at det er vår og sol, jeg lager vinterplagg for harde livet. Og rompevarmeren er fortsatt ikke testet :-)

    SvarSlett
  11. Er ofte inne og ser på bloggen din, synes du lager mye fint. Babette-teppet ditt var bare helt nydelig! Det ligger en utmerkelse til deg i bloggen min. Ha en fortsatt god sommer.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg