Påskeferie

Årets påske tilbringes som vanlig i Trøndelag, og starten er veldig grå og trist, så det kan bli mye tid til å dra fram årets påskehåndarbeid. Vel, jeg drar det med meg hver påske i håp om at det skal bli ferdig, men som regel finner jeg på masse annet for å slippe å brodere:-)
Men i år har vi en "konkurranse" i Oslogruppa inne på Hobbyboden. Iløpet av april er det om og gjøre å bli ferdig med flest mulig gamle prosjekter, og første helga i mai møtes vi for garnshopping og vin :-) Så kanskje det er håp i år om at jeg blir ferdig....

Siden det er vanskelig å brodere i bil så har jeg startet med tunikaen til storesøster. Det går fort unna, men jeg er usikker på strikkefastheten. Jeg har regnet på det og strikker en størrelse mindre enn den jeg skal ha, men er usikker på om det blir riktig. Vel, da blir det noe å vokse i :-)
Var forresten veldig effektiv i går. Hadde et par timers rast hos oldemor på Røros og da rakk man selvfølgelig litt shopping :-) Min yndlingsklesbutikk Frost ligger nemlig på Røros. Litt upraktisk når man bor i Oslo, men pytt sann, jeg rekker som regel innom et par ganger i året. Så er du på Røros så er det verdt å ta en tur innom Frost. Den har et artig motto: "Når Gore-Tex ikke er nok", og Gore-Tex er det mye av i gatene på Røros nå i påska :-)

Nå er det på tide å dra fram broderiet fra bagen :-)

Kommentarer

  1. Tunicaen så skikkelig stilig ut. Skal bli artig å se det ferdige resultatet på eierinnen :-)

    SvarSlett
  2. Så det ble lilla tunika ja :-) Blir spennende å se hvordan broderiet ser ut etter endt påskeferie. God påske!

    SvarSlett
  3. Tunikaen ser veldig fin ut, den blir nok flott på ei lita jente! Kjempesøtt broderi også, beundringsverdig at du har tålmodighet :)

    SvarSlett
  4. Den blir nok fin til slutt! Jeg har begynt på en lilla kjole selv også, men den er nok litt mindre i størrelsen. Hun jeg skal gi den til kommer først til verden i juni! Takk for titten på siden min:)

    SvarSlett
  5. Ser du er produktiv i påsken. Kos deg videre!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg