Jeg har prøvd hakking!

Eller jeg tror jeg har hakket. Har brukt ei instruksjonsside fra Stitch Diva Studios for å komme i gang.

Og det viktigste med å starte på noe nytt er å innse at det ble feil og dermed rekke opp :-)
Nytt forsøk, denne gangen gikk det litt bedre:
Men selvsagt lappen ble veldig liten, så hva gjør man da? Jo, hva med en kant rundt? Fikk til å hakke to sider samtidig, aner ikke hvordan man egentlig skal gjøre det, men det finner jeg vel ut etterhvert.
Da jeg hadde hakket rundt to av sidene, fikk jeg en lys ide om å snu arbeidet å hakke de to siste sidene. Da slipper man litt trådfesting og trådfesting er ikke morsomt. Av denne kanthakkinga lærte jeg at det er framside og bakside på hakking og forskjellen er mye større enn i hekling. Man kan se forskjellen på venstre og høyre side på bildet under. Så da var det bare å rekke opp og starte på nytt igjen.
Er litt usikker på hvordan man fester trådene i hakking, fikk ikke helt til å hakke dem inn, så da jeg var ferdig å hakke så ble det litt tråder å feste. Forsiden:
Baksiden:
Prøvelappen har blitt til en liten gryteklut til lekekjøkkenet. Den ble ikke kvadratisk som jeg hadde tenkt, og jeg økte vel ikke helt riktig i hjørne osv. Kort sagt her er det mye læring å hente før det blir bra. Så neste hakkeprosjekt skal jeg være ett hakk mindre avansert. Da skal jeg kun hakke et kvadrat og deretter hekle kant rundt :-)
Dette må være den styggeste grytekluten jeg noensinne har laget :-)

Kommentarer

  1. Hakking har jeg aldri sett før. Morsom vri. :)

    SvarSlett
  2. Så flink du har vært! Morsomt å lære noe nytt og innenfor håndarbeid er det mye å lære hele tiden. Ha en fin dag.

    SvarSlett
  3. Bare en ting å si her; Jeg hakke peiling...

    God helg!

    SvarSlett
  4. Hakking er bare så stilig, det står på min "dette ønsker jeg å lære" liste. Synes det ser riktig flott ut, den lille grytekluten din.

    SvarSlett
  5. Du er jo flink.Hvis du synes dette er gøy, kan du gå på solvor.no å se. Hun har en del info og mønster som man kan bestille. Hakkekroker også. Damen har gitt ut ei bok som man kan låne på de fleste bibliotek.Hakking er gøy;)

    SvarSlett
  6. Så gøy å lære seg noe nytt! Jeg har aldri hakket noe før! Vi ses til lørdag! Ha en flott langhelg!

    SvarSlett
  7. Arig å prøve noe nytt da, flink du!

    SvarSlett
  8. Har aldri prøvd hakkikng selv, så du har absolutt imponert meg med denne profesjonelle demonstrajonen :-)

    SvarSlett
  9. Så flink du har vært. Hakking er morsomt. Har hakket noen forskjellige småting, men synes det er tyngre for armene enn strikking og hekling.

    SvarSlett
  10. Så flink du er som har lært hakking sånn uten videre :-)
    Det kan nok komme på listen min over nye ting å lære seg!

    SvarSlett
  11. Blir det noe mer hakking på deg?

    SvarSlett
  12. Takk for oppmuntringer. Jeg har ikke hakket noe mer, men har planer. Må bare gjøre unna litt hekling først :-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg