Blånisse versjon 3 - strutseggvarmer


Strikket ferdig versjon 3 av tynn blånisselue i går kveld. Siden versjon 2 ble tovet 2 ganger kom jeg på den geniale ideen at jeg hiver den i samme vask som en del andre klær. Vel, det som kom ut lignet mer på en strutseggvarmer enn ei blånisselue :-)
Etter litt strekking av lua så passer den til lillesøster, men problemet er at versjon 2 er mye mykere enn versjon 3. Lillesøster har erklært at versjon 2 er bedre, så for å unngå krangel om den ene myke lua så må jeg strikke versjon 4 :-)
Men lua er ikke fullstendig bortkastet da, lillebror sklir glatt inn i den. Hvor opptatt han er av blånisser er en annen sak :-)

Lillesøster og jeg måtte derfor dra til byen for å kjøpe mer garn. Å kjøre buss er kjempemoro så hun hvinte fra vi satte oss på bussen til vi gikk av :-)
Nå har jeg lagt opp til ny lue, bruker versjon 2, men kun 80 masker og strikker riller først. Men er bittelitt umotivert, så regner med jeg gjør ferdig pulsvantene jeg har startet på først.


Har nemlig begynt på julegaven til oldemor Frida. Hun skal få pulsvanter i tynn alpakka. Hekler i utgangspunktet disse fra garnstudio, dvs jeg endte opp med å forandre en del på mønsteret.

Kommentarer

  1. Det skal ikke være enkelt! Får håpe dette blir siste luen på en stund da. :o)

    Alle 3 ser jo fine ut, bare de finner et hode de passer på.

    SvarSlett
  2. Flotte luer. Min 12 åring gleder seg til julekalenderen. Godt de ikke blir for store til det ennå.
    Ha en fin adventstid.

    SvarSlett
  3. Du kan jo snart spille inn julekalender hos deg, for du har jo nok luer :)

    SvarSlett
  4. Så var det snart blånisse-tid igjen.. Dermed lurer jeg på: Hvordan gikk det med versjon 4? :-)

    SvarSlett
  5. Jeg lurer på om det var versjon 4 jeg klarte å telle feil slik at fellingen ble litt vridd :-)

    Men ihvertfall jeg endte til slutt opp med følgende oppskrift: http://hobbyugla.blogspot.com/2008/12/blnisseluer-endelig-versjon.html

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg