Nytt prosjekt på gang

For to år siden hekla jeg denne jakken fra Sandnes. Det er favorittjakken til 4-åringen og egentlig for liten, men det er ikke aktuelt å gi den til lillesøster.Har derfor planer om å hekle en ny jakke, men denne gangen orker jeg ikke all den festinga av tråder, så jeg prøver med sjattert garn og så får vi se hvordan det blir. Butikken hadde ikke nok nøster, så i tillegg må jeg bruke et par nøster med ensfarget, men det går nok bra. Det største spørsmålet er om 4-åringen godtar å bruke noe annet enn rosa :-)
Husket forresten fra forrige gang at selv om jakken er morsom å hekle så er starten kjedelig, alle disse firkantene som må på plass først er dønn kjedelig.

Ellers har jeg kommet et godt stykke på sjalet mitt:
Regner med jeg strikker opp hele nøstet og ser hvor stort det blir, har ingen bruk for en rest med evillagarn, så det er like greit å få brukt det opp.

Kommentarer

  1. Nydelig jakke, skjønner godt at hun vil ha en ny make en som passer. Sjalet ser også deilig ut. Ha en god helg.

    SvarSlett
  2. Denne fargen du har valgt for den nye jakka var kjempefin. Et veldig fint mønster

    SvarSlett
  3. Flott jakke of sjalet kommer til og bli flott.
    Ønsker deg en fin helg og en flott sommer med sol og varme :-)

    SvarSlett
  4. Nydelig jakke altså, den blir sikkert fin med ikke-feste-tråder-garn også. Her i huset er 5-åringen litt ferdig med rosa (ikke heeeelt, men opptil flere andre farger er også akseptable), så kanskje den faller i smal likevel? :)

    SvarSlett
  5. Takk for besøk på bloggen min! Jeg liker din fordi du viser en fin blanding av flott håndarbeid, hage, søte unger(!!) og livet i sin alminnelighet.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg