En utfordring

Har fått en utfordring fra PerJorun og Hallingdama:

Pick up the nearest book.Open on page 123.Find the fifth sentence.Post the next three sentences.Tag five people, and acknowledge who tagged you.

Sittende i gokroken i sofaen er det bare å strekke ut hånda og ta tak i "evighetsboka". Hadde den i bilen i tilfelle eldstejenta sovnet slik at jeg måtte sitte ute og vente til hun våknet (hadde vært greit med egen gårdsplass og ikke gateparkering). Men selv om jeg sikkert har tilbrakt en del timer sittende i bilen har jeg kun kommet til side 273 i bind 1 - og det etter 4 års lesing! Har vel riktignok ikke lest i den det siste året, men den står her midt i glaninga i tilfelle jeg skulle få lyst til å lese :-)

Vel, her kommer en smakebit fra den fantastiske "Forbrytelse og straff" av Fjodor Dostojevskij:

"- Jeg skriker ikke, jeg snakker rolig til Dem, det er De som skriker; jeg er student og finner med ikke i at folk skriker til meg!

Kvartalsinspektørens assistent ble nå så opphisset at han i begynnelsen ikke klarte å få frem så meget som et ord, bare et fint regn av spytt kom ut av munnen i det han åpnet den.

- Nå tier De stille!"

Noe sier meg at det tar minst 4 år til før jeg er ferdig med bind 1.....

Vel, jeg sender utfordringen videre til Hobbysjel, ASK, Kongroa, Elin73 og SiriL :-)

Kommentarer

Populære innlegg