Atter flere pannebånd....

Har nesten pløyd meg igjennom de 16 nøstene med garn jeg fikk av venninna mi, så nå er det produsert 11 pannebånd. Tror jeg gir meg der :-) Tenkte kanskje jeg skal bruke resten av garnet til et par tørklær/skaut og blir det noen rester da, så blir det nok grytekluter. Denne runden med pannebånd har jeg variert mellom fastmasker, staver, enkelt garn, dobbelt garn, størrelse på heklekrok, bredde osv. Men har vel kommet fram til at best resultat får man med fastmasker og dobbelt garn.

Ellers har de hatt overraskelsespakkesalg på Mauds Garn. Bestilte 2 pakker sammen med ASK og Hobbysjel på mandag og i dag fikk jeg hentelappen, jeg liker slike butikker som leverer så raskt. Det blir litt spennende å se hvilke garnnøster vi får, problemet er bare å finne tid til å komme meg på posten for å hente pakken.

I kveld var eldstejenta og jeg på "Rockeulven og de 7 geitekillingene" med Bærum Barneteater i Sandvika. Veldig bra forestilling og ikke minst akkurat passe lang for en 4-åring. Det var både moro og veldig skummelt, det var best å sitte på fanget til mamma :-)
Kjøpte en plakat, så i morgen skal vi henge den på veggen på rommet.

Kommentarer

  1. Så mange flotte pannebånd du har laget. Litt av en produksjon!

    SvarSlett
  2. Så flote pannebånd! Kan jeg spørre om hvor mange masker og krokstørrelse du bruker? Og garn? Hyggelig blogg, hit kommer jeg gjerne innom igjen!

    SvarSlett
  3. Takk.
    Garnet jeg bruker er Gjestal Bomull Sport. Dobbelt garn. Heklenål er 4,5, men tror str 5 kunne vært like greit.
    Jeg legger opp ca 13 luftmasker og hekler fastmasker fram og tilbake. Snur med 2 luftmasker.
    Hekler ca 68-70 omganger. Bruker fastmasker til å hekle sammen med.
    Har også variert med å hekle staver, hekle pannebåndene rundt i stedet for fram og tilbake, enkelt garn, heklekrok nr 7. Men det er oppskriften over som er mest vellykket.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg