Babyskjerf

Har strikket et babyskjerf i tynn Alpakka fra Du store Alpakka, men ble ikke helt fornøyd. Det ble litt for bredt og litt ujevnt, men "problemet" er kanskje at jeg sammenligner litt for mye med det skjerfet eldstemann fikk da hun var baby. Det er strikket med "syttitalls" syntestisk garn og er utrolig jevnt og fint. (men utrolig greit med dårlig kvalitet på bildet, da ser det jevnere ut :-)
Jeg tok utgangspunkt i et mønster fra Drops, men gjorde en del forandringer. Jeg lagde "låsing" i begge ender og strikket den som vrangbord.
Dette er faktisk første gangen jeg strikker med bambuspinner og jeg må si at jeg likte dem veldig godt. Men siden de er så tynne 2,75 så føler man nesten som om de skal brekke når som helst :-)

Kommentarer

  1. Hei, og velkommen i strikke-klubben!
    Dette skjerfet var jo så søtt, ei venninne av meg har strikket nesten likt i lyserosa til ei jente på 1 1/2 år.
    Jeg må gå inn å sjekke oppskrifta, kanskje noe jeg kan strikke til de kommende trillingene?

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg