Seint ute igjen

 
Problemet er ikke nødvendigvis at jeg bruker så lang tid på ting, det er heller at ideene kommer litt i seineste laget.
Forrige helg var vi invitert på hyttetur til et vennepar som har kjøpt ny hytte. Naturlig nok vil man jo ha med innflytningsgave, men hva i alle dager skulle vi ta med til en velutstyrt og moderne hytte?
Løsningen kom torsdag kveld - gubben foreslo ølvotter.
God ide!
Men vi måtte jo nesten ha to votter og ankomst hytta var kvelden etter...
 

Jeg rakk å få ferdig den ene votten torsdag kveld, men deretter var det bare å satse på litt rushtrafikk slik at bilturen tok ekstra lang tid.
Nå er det noe stort sjansespill når man bor i Oslo og skal ut av byen på en fredag ettermiddag.

 
Den store overraskelsen kom da jeg skulle bytte garnnøste.
Ooops, her hadde jeg tydeligvis valgt ut garn i dårlig belysning kvelden før, ikke akkurat samme fargenyanse. Men med litt justeringer, så gikk det heldigvis bra.
Votten var ferdig opptil flere minutter før ankomst hytta.


Toving i vask er jeg derimot ganske dårlig på. Tålmodigheten strekker ikke helt til. Eller kanskje jeg skal skylde på såpa jeg brukte? Den ble litt slapp, men det kan de fikse litt selv.
Hurtigtørking på varmekablene gjorde at vottene kunne overleveres noe fuktige sånn utpå kvelden.


Kommentarer

  1. Godt jobba, sier jeg! Slik er det når vi vil ha noe "self-made", og det kommer litt brått på. Ølvottene ble sikkert satt pris på, og en morsom historie er det jo!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg