OL igjen


Av en eller annen grunn følte jeg litt på presset om å hekle OL-pannebåndet, så da jeg skulle tilbringe en hel dag sammen med tantebarnet, jeg på sofaen og hun med lekene sine, så var det greit å slenge litt rødt, hvitt og blått garn i veska. 

Jeg har kun brukt garn jeg hadde liggende, så pannebåndene er en salig blanding av Drops Big Merino, Drops Nepal, Drops Extra Fine Merino, DSA Sterk, Sandnes Alpakka.

Jeg brukte heklekrok nr 6 og brukte dobbel tråd av de garnene som trengte det.

La opp ca 66-67 luftmasker for hodemål 56 cm.
Festet maskene i en ring og heklet videre med fastmasker.
5 omganger rød
2 omganger hvit
13 omganger blått


Det var veldig stas med pannebånd, men det var morsomst å ta det av og på, og med nesa full av snørr ble pannebåndet godt innsausa før det ble overlevert mottakeren et par timer etterpå.


Det ble riktignok ikke så mye OL, ungen var mest interessert i NRK-super. Men innimellom fikk jeg noen minutter hopp.

Men nå tror jeg at jeg har tømt lageret for passende blåfarger, så jeg tror jeg gir meg med fire pannebånd, eller kanskje jeg burde ha et selv også?


Kommentarer

  1. Fine! Dette fikk jeg lyst til, jeg også! Det blir mye strikking foran TV-en, men det er artig å hekle også. Takk for gode tips!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Fine og praktiske pannebånd :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg