Lang leveringstid


Jeg er veldig flink til å gi bort hekling i bursdagsgave, gjerne før jeg har startet på prosjektet. Og jeg angrer stort sett hver gang, hekling under stress er egentlig som ordet sier, kun stress.

Men da er det fint med venner som synes det er helt greit å vente. Dette pleddet er 40-årsgaven til ei venninne, jeg skal ikke nevne hvor mange år hun blir til sommeren. :-)



Pleddet er heklet i dobbel Drops Alpakka i fargeskalaen mix og med krok nr 5. Fargene er bare nydelige, bildene greier ikke å gjengi det fine skinnet i fargene. 


Jeg har jo kommet til alderen der synet begynner å bli dårligere og i fjor sommer måtte jeg krype til korset og kjøpe meg skjermbriller, er riktignok kun på styrke 0,75, men de hjelper masse når jeg sitter foran skjermen hver dag.
 
Men at det står så ille til med synet i dårlig belysning var jeg ikke klar over før jeg i dag skulle ta bilde av det ferdige pleddet. Jeg har nemlig brukt to forskjellige nyanser i sammenheklingen og kanten! Mitt beste tips er altså, når du passerer førti husk å ordne med farger når det er lyst!
 
Flaks for meg skal pleddet brukes på hytta til venninna mi, så jeg antar at belysningen der ikke er helt topp heller, så jeg orker ikke gjøre noe med det.



Kommentarer

  1. Flott teppe, vel verd å vente på. :)

    Hadde ikke reagert på nyanseforskjellen hvis du ikke hadde nevnt det. Tipper ingen andre ser det heller.

    SvarSlett
  2. Kjedelig å lage noe på etterskudd, men teppet ble fint. Synes det er en flott bursdagspresang. Håndarbeid er stas å få, og teppet kommer til å glede henne i mange år framover. Jeg hekler også teppe, og det er nok også et langtidsprosjekt ment for sofaen min.
    Den fargenyansen er det nok bare du som legger merke til, men kjenner til fenomenet.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Teppet ble kjempefint, og hvis du ikke gjøre noe stort nummer av fargeforskjellen, tror jeg ikke mottakeren bryr seg noe om det. Det er lekre farger, det er godt og varmt, pent heklet og laget med masse omtanke. Kan en gave blir bedre? Jeg tror ikke det.
    Å sånn apropos briller, man trenger ikke være passert 40 for å trenge det! Men å velge farger i dagslys, det er noe jeg fortsatt glemmer innimellom.
    God helg til deg!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg