Ananke


Etter at ei venninne ble alvorlig syk, diskuterte vi strikkevennene at livet er for kort og uforutsigbart til å strikke med kjipt garn. Det er ingen vits i å spare på luksusgarnet til en bedre anledning, nei, det er bare å bruke det mens man kan.

Jeg har derfor gått løs på lageret av Tulliball Lodden i fargen Helvetesild (som jeg stadig leser som Sild og ikke Ild). Et supermykt merinogarn som selv jeg ikke klør av.
Litt lettere påvirket av en del andre strikkedamer begynte jeg også på sjalet Ananke.


Og på pinner nr 6 går det fort framover. Hadde to hesper Tulliball og hadde egentlig tenkt å bruke begge, men da jeg nærmet meg slutten av første hespe innså jeg at to hesper ville gitt et litt for voldsomt sjal, så jeg ga meg etter ei hespe. Sjalet kunne vært bittelitt større, men det ville vært for ille å ta bare litt av et nytt hespe, kan jo ikke sløse med luksusgarnet heller. Alternativet ble derfor litt heftig strekk og spenn, slik at sjalet endte med målene 140 x 36 cm. Fungerte ypperlig.

Det skal visstnok være en kant ytterst, men den delen av mønsteret har jeg glatt oversett.


Kommentarer

  1. Nydelig sjal! Fargen var lekker og designet enkelt og fint :)

    SvarSlett
  2. Nydelig Ananke, også i herlig Tulliball da. Herlig garn. Digger mitt grønne Ananke i Tulliballgarn. Skal hespe opp noe wollmeise til å strikke meg enda et luksussjal jeg også etter jeg er ferdig med prinsegenseren.

    SvarSlett
  3. For en utrolig flott lillafarge!!
    Nå fikk jeg veldig lyst å strikke Anake jeg også..!! Men tror jeg må holde meg til planen om å få ferdig noen prosjekter først. Er jo greit i forhold til å frigi noen pinner også ;)
    God helg!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg