Min indre bonde


Til jul strikket jeg lue til onkelen min. Han er som det framgår av teksten; bonde.
Og hvis noen lurer:  
- Jeg er ikke oppvokst på gård, men på bygda kan man godt si man er omringet av gårder.
- Ja, jeg kan melke kyr.
- Og ikke minst tar jeg æren for at tanta mi lærte seg å melke kyr. Da jeg lærte det syntes hun at det var for ille at hun som faktisk bodde på en gård ikke kunne det. Tanta i dette tilfellet er ikke gift med onkelen som fikk lua, bare sånn for å forvirre her.
- Og mens vi er inne på dyr, jeg har aldri hatt hestedilla eller noen dyredille i det hele tatt, men hadde riktignok en undulat i barndommen.

 
Lua er strikket etter den offisielle Bondelua for Nord-Trøndelag Bondelag. Mønsteret finnes her.
Mønsteret er såpass enkelt at jeg helt glemte å  følge med på det og klarte i løpet av de første 3 cm å gjøre opptil flere feil; feil vrangbord, for lang vrangbord og sikkert noe mer. 

 

Tror jeg burde ha ønsket meg en selfiestang til jul, når ungene nekter å stille som modell må man til pers selv.

Kommentarer

  1. Kul lue! Det er jo komisk at det er med de enkleste oppskriftene man gjør feil! Det har jeg gjort flere ganger - setter på autopiloten og glemmer å lese oppskriften!

    SvarSlett
  2. Stilig lue! Jeg har faktisk en selfiestang, men har bare brukt den ved en anledning. Tror jeg må trene mer på teknikken ;)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg