Å lage mønster


Å lage mønster er ofte et lagarbeid.
Ungene ønsker seg noe og mor ber dem tegne et utkast. 
Mor benytter anledningen til straks å tømme den lokale butikken for passende garn, gjerne på kveldstid slik at det nesten er klin umulig å se hvilke nyanser som passer best. Selvsagt kjøper jeg litt av alt for å være på den sikre siden for jeg kan jo bare levere tilbake de som hadde feil nyanse og som jeg ikke skal bruke...SÆRLIG....Er det rart det blir garnlager?


Her har man ikke tid til å vente på dagslyset, nei her må det legges opp mens inspirasjonen er på topp.


Så er det å prøvestrikke en versjon. (Hvis du følger meg på instagram så har du sikkert sett hele prosessen før, jeg knipser garnrelaterte bilder hele tiden.)
Når det gjelder prøvestrikking av luer så er det praktisk med flere barn, da kan jeg strikke flere versjoner og justere litt uten at det blir luer til overs. (Eller rett og slett hive lua i vask sammen med klær med borrelås, da blir det fort færre luer igjen.)

Deretter er det å knote ned mønsteret, ikke at det er så veldig avansert. Men jeg strikker litt løst og da er det greit å ha størrelser som passer normalstrikkeren og ikke meg. Jeg vil anta at denne lua kanskje er interessant å strikke for folk som kanskje ikke er helt fortrolig med konseptet strikkefasthet, er jo ikke nødvendig å ta knekken på nybegynnere heller.

Og er jeg heldig stiller en av ungene opp som modell også. 
Da gjenstår kun å legge ut mønsteret på bloggen, kanskje i morgen?

Kommentarer

  1. Luer har vi alltid behov for! Elsker det å strikke bare en ting, så er det ferdig ;)
    Vis den gjerne fram på bloggen min idag, jeg har link up party hver onsdag.

    SvarSlett
  2. Kult :o) Da må du skrive fargenummer og da, så slipper jeg å tømme butikken også. Og jeg bør jo ha en sånn lue, som har to gutter som er fotballkeepere på NIF junior… Egentlig er det vel de som skulle hatt luer, som må trene ute i dette været!!!
    Gleder meg til oppskrift

    SvarSlett
    Svar
    1. Fargenummer ja.... De lappene har jeg jo selvsagt kastet. :-) Kan sjekke neste gang jeg henger inne på Nøstet Mitt.

      Slett
  3. Lua ble kjempefin i de fargene!

    God torsdag til deg!

    Klem

    SvarSlett
  4. Luer kan man ikke få for mange av - kjekt å lage supporterlue.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg