Sommerstrikk i tjukk ull


Sol og varme er ingen hindring for å strikke i tjukk ull.
Ei av de ansatte i barnehagen nevnte i vinter at det hadde vært fint med barnehals til voksne også og siden juniorhobby skal slutte i barnehagen nå passet det med en liten gave.

Garn: 2-3 nøster Dale Freestyle
Pinner: 5 mm
Størrelse: voksen
Strikkefasthet: nja, jeg strikker vel fortsatt temmelig løst
 
Legg opp 76  masker.
Strikk 2 rett og 2 vrang i ca 15 cm.
Del arbeidet på to pinner, altså 38 masker på hver pinne.
 
Start med den ene delen og legg opp 8 masker i den ene siden, strikk 1r, 1vr til enden og legg opp 8 masker der også.
Strikk perlestrikk fram og tilbake i ca 10 cm eller lengre om du vil.
Fell av.

Gjør akkurat det samme med den andre delen også.
Sy sammen oppå skuldrene.

Vel, sommer og sommer her. I forrige uke var det nesten så vi kunne ta fram ullbukse og ski:
 


Denne gangen var jeg i teorien tidlig ferdig med gaven, jeg hadde til og med planlagt å vaske halsen før jeg ga den bort. Helt til jeg oppdaga at hun tok ferie tidlig denne uka og ikke jobbet til fredag som jeg trodde, så da rakk jeg ikke vasking denne gangen heller.
Selbuvottene jeg strikker til mannfolkene er derimot ferdig i god tid, jeg rakk til og med å vaske dem i går, så nå krysser jeg fingrene for at de tørker til i morgen...

Kommentarer

  1. Så fin den ble i perlestrikk! Nydelig farge også. Koselig gave :)

    SvarSlett
  2. Så ut som en super hals! Og så grei oppskrift da, den må jeg ta vare på til jeg skal strikke barnehagehals til meg selv:D

    SvarSlett
  3. Det lønner seg å jobbe i barnehagen til dine barn! Halsen ser varm og deilig ut :D

    SvarSlett
  4. Kjempefin hals som jeg virkelig må strikke... når jeg kan:))
    Håper jeg kan låne et bilde og linke til deg; samler gode og enkle oppskrifter på fb-sida Lun & Lett?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei.
      Er i full feriemodus her :-)
      Du må gjerne låne bilde og linke.
      Ha en fortsatt fin sommer

      Slett
  5. Snø i juni er drøyt! Flott hals, den ble nok godt tatt imot. Selv om ingen nok hadde trodd at den kunne tas i bruk med en gang. :)

    SvarSlett
  6. Har gjort flere forsøk på å legge inn kommentar men blir bare borte, kanskje jeg blir tatt for å være spam?! Så nå tester jeg en anonym kommentar :)
    Halsen er utrolig fine og like smart til voksne som til barn!! Hæppi sommer og klemmer i fleng

    SvarSlett
  7. Enkel og flott hals! Garnet er dessuten mykere enn det ser ut til :-)

    SvarSlett
  8. Ja det er godt med varm hals til voksne også. Fin farge på denne.
    Klem

    SvarSlett
  9. Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger!
    Her er det full feriemodus :-)
    Ha en fortsatt fin sommer.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg