Heldige meg!

Noen har snillere venner enn andre og jeg har de aller snilleste.
På strikketreffet fikk jeg overrakt dette sjalet av skjønneste Månestråle, hun påstår riktignok at garnet har hun fått av meg på en garnbyttekveld... Men jeg klarer ikke helt å se at det stygge hespet med garn hun fikk av meg kan ende opp med å bli så fint.
 
 
Først ordne håret.

 
Æsj, hvordan får jeg dandert dette sjalet riktig da?

 
Sånn?

 
Eller sånn?

 
Piruett kanskje?

 
Hmm, enten er kjolen for kort eller så er underkjolen for lang...
 
 
Uten at jeg har spurt strikkeren så vil jeg anta at mønsteret er noe slikt som dette:
 
Garn: Evilla/Kauni og Finull
Pinner: nr 4

Legg opp 9 masker.
1.omg: 3 rett, 1 kast, 1 rett, 1 kast, 1 rett, 1 kast, 1 rett, 1 kast, 3 rett
2. omg: Alle masker strikkes rett.
Bytt farge.
3. omg: 3 rett, 1 kast, 3 rett, 1 kast, 1 rett, 1 kast, 3 rett, 1 kast, 3 rett
4. omg: Rett.
Bytt farge.
5. omg: 3 rett, 1 kast, 5 rett, 1 kast, 1 rett, 1 kast, 5 rett, 1 kast, 3 rett
6. omg: Rett.
Bytt farge.
Fortsett slik så lenge man orker…..
Avslutt med noen riller ensfarget.

Kommentarer

  1. Det ble da et stilig sjal! Så enig at du er heldig! Takk for at du deler oppskrift! Dette sjalet kan du gå ut i veden med!

    Ønsker deg ei ny, fin uke!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Og jeg som har et par nøster Evilla.... Lurer på om det hjelper å levere de til Månestråle tro...

    SvarSlett
  3. Dette var et vakkert sjal!

    SvarSlett
  4. Dette er et helt fantastisk flott sjal.

    SvarSlett
  5. Det så utrolig deilig ut. Jeg er enig, du ER heldig :D

    SvarSlett
  6. Hei! For et flott sjal! Og tusen takk for at du deler oppskrift. Har lenge hatt lyst til å strikke meg et sjal i kauni, men har ikke funnet noe oppskrift. Jeg skal prøve din!
    Stort og fint. Vet du om jeg kan kun bruke et nøste kauni?

    SvarSlett
  7. Nydelig sjal! Så heldig du er!

    SvarSlett
  8. Heldiggrisen!

    Og takk for sist! Hyggelig!

    SvarSlett
  9. Kjempelekkert. Du er skikkelig heldig. Takk for at du deler oppskrift.
    Klem

    SvarSlett
  10. Kjempeflott sjal, så heldig du er!! Takk for at du deler oppskrift! :-)

    SvarSlett
  11. Stilig skjerf, skulle ønske noen kunne strikke til meg også.
    Jeg får vel finne frem strikkepinner og begi meg ut på strikke eventyr.
    Klem
    Liza

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg