Kamuflert syltetøyglass


Søstra mi fikk noen kamuflerte syltetøyglasstelysestaker i julegave. Og siden det nå visstnok skal være inn med strikket inventar, så fikk jeg en mer eller mindre god ide om å prøve.
Tykt garn og tykke pinner.
Men ser vel allerede før jeg er ferdig at dette muligens ikke kommer til å fungere så veldig godt. Det blir litt for fast tror jeg. Jeg burde ha brukt mye større pinner slik at lyset kan slippe igjennom.
Eller forresten nå synser jeg bare, har jo ikke prøvd dem ennå. Kommer tilbake med statusrapport etter at jeg har sydd sammen den rillestrikkede og felt av ribbestrikken.

Kommentarer

  1. Har sett sånne i butikkene, og stusset på hvordan de blir med kjempevarme telys inni? siden mye av butikkgreiene er i akryl?

    SvarSlett
  2. Jeg tenkte på dette med akryl, så jeg tok ull :-)
    Men sånn i utgangspunktet tror jeg det skal gå greit, jeg har nemlig syltetøyglass med pålimt silkepapir og det fungerer greit.
    Kommer tilbake med statusrapport en eller annen gang :-)

    SvarSlett
  3. Noe lace-mønster passer sikkert godt...
    Har sett noen som har heklet trekk.. Fine :-)
    Og i gamledager lagde vi makrameeopphengsting... Kansksje noe å ta opp igjen?

    SvarSlett
  4. Spennende og følge med på din forskning:)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg